ALTE DESERTURI

GOGOSI À LA SIDY & NICO



     Pe prietena mea Sidy o cunoasteti foarte multi dintre dvs; in trecut am scris si un articol despre minunata Sidy. Cum Sidy si retetele ei sunt foarte cunoscute, astazi, va invit la gogosi....pentru curiosi. Reteta ii apartine lui Sidy, dar pentru ca eu citesc pe sarite retetele....s-a nascut o reteta noua: gogosi à la Sidy & Nico.

     INGREDIENTE: 500 g faina
                                  20 g drojdie proaspata
                                  1/4 lingurita sare
                                  50 g zahar tos
                                  1 ou
                                  coaja de la o jumatate de lamaie
                                  375 ml apa minerala
                                  150 ml ulei
                                  1/2 pliculet zahar vanilat

     Asa cum va spuneam mai devreme, Sidy in reteta avea specificat 1 l ulei. Nu stiu ce a fost in capul meu pentru ca sub nici o forma nu mi-a venit ideea ca este ulei pentru prajit gogosile, nici la modul de preparare nu am observat ca uleiul nu apare...in capul meu era si uleiul pe undeva pe acolo, deci Sidy draga reteta ta este putin modificata. Gogosile au fost super super bune, aluatul a fost moale precum aluatul de cozonac, aromat si gustos. Sa fiu sincera, de curand la un eveniment am mancat mini gogosele de la Anker, extraordinar de pufoase si gustoase, iar aceste gogosele coproductie Sidy & Nico mi s-au parut ca seamana foarte mult cu acelea. Tot raul spre bine!




     Mod de preparare reteta gogosi à la Sidy & Nico:

     Intr-un castron am pus faina si sarea. Ulterior am adaugat apa minerala, oul, zaharul, coaja rasa de lamaie, zaharul vanilat, uleiul si drojdia faramitata intre degete. Am framantat aluatul pana cand am incorporat toate ingredientele. Daca in continuare aluatul inca se mai lipeste de maini, adaugati 1-2 linguri de faina si framantati. Aluatul obtinut de mine nu s-a lipit de maini, era moale si aromat precum cel de cozonac.
     Acoperim castronul cu aluat cu un prosop si lasam la dospit pana cand isi dubleaza volumul.
     Aluatul dospit il impartim in bucatele aproximativ egale carora le dam forma rotunda. Le-am asezat pe blatul meu de lucru de lemn, uns cu ulei.


     Le lasam iara la dospit acoperite si cind isi tripleaza volumul le prajim in uleiul incins.






     Fiind aluatul foarte dospit, gogoselele ies foarte afanate si se topesc in gura. Eu le-am facut micute, iar tavalite prin zahar pudra au fost un deliciu. Se pot reincalzi la cuptorul cu microunde si rezista proaspete 2-3 zile, binenteles acoperite cu o folie alimentara pentru a nu se usca.






     Si pentru ca luna aceasta Sidy este gazda evenimentului Weekend cu spor, ma alatur si eu fetelor care au pregatit retete pentru aceasta provocare.

     Sa aveti pofta prieteni,
     Nico

Nicoleta Grófová

1 comentarii :

  1. Nu te necaji draga Nico pentru poze...cand repari laptopul , le atasezi si pe celelalte .
    Oricum am sa merg sa editez reteta, dupa ce scriu Parada( sper sa nu uit) si sa mentionez ce e cu 1 l de ulei....
    Multumesc mult de tot pentru participare , iar despre gogosi...mi-e o poftaaaaaa.....

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.