TORTURI SI PRAJITURI

FURSECURI CU NUCA SI GEM



     Cu ceva timp in urma, aceste fursecuri cu nuca si gem rulau cu succes pe blogurile din Romania. Nu imi place sa incerc retete dupa blogurile romanesti, pentru ca inevitabil oamenii incep sa se bata pe drepturile de autor, incep sa se injure si sa se ocarasca. Se intampla des in Romania zilelor noastre. A trecut destul timp de atunci si cum mi-a ramas gandul la ele, am preluat reteta de pe Caietul cu retete deja faimos al Violetei Postolache, buna mea prietena. Fursecurile ne-au placut, le-am impartit si prietenilor, si acum vi le prezint si dvs.





     INGREDIENTE: 200 g zahar pudra
                                200 g unt
                                2 galbenusuri
                                300 g faina
                                1 lingurita praf copt

                                200 g nuca macinata
                                gem de caise, coacaze
                                2 albusuri

     Intr-un castron amestecam faina cu zaharul pudra si praful de copt. Adaugam untul, galbenusurile si framantam cu mana pana obtinem un aluat omogen, nelipicios. Infoliem aluatul si il dam la rece pentru cateva ore.
     Cand aluatul s-a racit modelam cu mana, intre palme, bilute micute de aluat. Le asezam pe o planseta de lemn.


     Albusurile le batem pana se spumeaza usor si tavalim fiecare biluta de aluat prin aceasta spuma. Ulterior bilutele se tavalesc prin nuca macinata si se aseaza in tava tapetata cu hartie de copt.


     Cu degetul sau cu ajutorul unei linguri cu coada circulara intepam fiecare biluta astfel incat sa se formeze o adancitura mica in fiecare fursec.


     Umplem cu gem de caise sau coacaze, cum am folosit eu, sau cu oricare alt gem preferat.


     Coacem fursecurile in cuptorul preincalzit la 180°C pana se rumenesc usor.


     Dupa cum se observa din fotografie, in timpul coacerii gemul se coace si se usuca usor, de aceea dupa coacere am umplut iara fiecare fursec cu putin gem.










     Sunt foarte gustoase, delicioase chiar.

     Sa aveti pofta!
     Nico





Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.