PASCA

PASCA CU CIOCOLATA



   Pentru ca suntem mari iubitori de ciocolata si pentru ca Pastele ne bate la usa, pentru astazi am pregatit pasca cu ciocolata. Pe blog gasiti si retetele de pasca bicolora, pasca cu branza dulce si stafide, pasca cu smantana si pasca fara aluat.
     Reteta ii apartine Sandei Marin.

     INGREDIENTE: 400 g aluat de cozonac
                                fulgi de migdale

                                Umplutura: 6 oua
                                                   150 g zahar
                                                   1 pliculet zahar vanilat
                                                   50 g cacao
                                                   3 linguri lapte

     Pregatirea umpluturii: Se freaca galbenusurile cu zaharul si zaharul vanilat.


     Cand galbenusurile sunt ca o crema se adauga cacaua si 3 linguri de lapte. Daca doriti puteti folosi si ciocolata de menaj, in reteta erau indicate 4 batoane de ciocolata care puteau inlocui cacaua, dar cum nu sunt sigura de notiunea termenului baton, am abandonat aceasta alternativa.
     In alt vas batem albusurile spuma cu un praf de sare si cind spume este tare, adaugam treptat crema de ciocolata.




     In tava unsa cu unt asezam aluatul de cozonac intins in foaie de aproximativ 1/2 cm grosime. Daca doriti, din alte doua bucati de aluat se fac pe masa de lucru suluri de grosimea creionului, se impletesc si se aseaza de jur-imprejur lipite de marginea tavii, apasand capetele ca sa se uneaca intre ele. Si aici am considerat ca este mai bine sa numai asez de jur imprejur acel brau impletit si sa va spun de ce. Cind am vazut cata umplutura este, mi-am dat seama ca acel brau va fi acoperit de umplutura si la ce bun sa il mai pun. Am renuntat la el in consecinta.
     Revenind la pasul urmator, peste aluat turnam umplutura si presaram pe toata suprafata fulgi de migdale.


     Coacem pasca in cuptorul incins la 180°C pana cand incercata cu scobitoarea, aceasta este curata. Va recomand sa o acoperiti cu hartie de copt pentru a evita arderea fulgilor de migdale. In acest caz vor avea un gust amar.


     Lasam pasca la racit in forma in care am copt-o pana a doua zi. O servim de Pasti sau cind avem pofta daca o pregatim cu alta ocazie.










     Spor la bucatarit! Paste fericit!
     Nico


Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.