ITALIA

LIMONCELLO - reteta traditionala italiana (varianta 1)



     Limoncello este un lichior cu aroma de lamaie, originar din sudul Italiei. Limoncello are in compozitie patru ingrediente: coaja de lamaie, alcool, apa si zahar. Reteta originala prevede folosirea unui anumit tip de lamai pentru limoncello - lamai Sorrento, dar se pot folosi la fel de bine si alte lamai. La final rezulta un lichior de culoare galbena cu gust puternic de lamaie.
     Reteta de fata este italiana, garantat 100%.




     INGREDIENTE: coaja de la 8 lamai
                                500 ml alcool
                                750 ml apa
                                500 g zahar


     Lamaile le spalam bine si apoi le curatam ca pe cartofi. Le-am curatat exact cu dispozitivul pentru curatat cartofi. Mi-au rezultat din 8 lamai cojile din fotografia de mai jos.


     Dupa curatare lamaile aratau asa, daca mai este cineva care nu a inteles procedura de curatare.


     Lamailor fara coaja le-am stors sucul si l-am bagat la congelator turnandu-l in forma pentru gheata. La toamna cand vom incepe sa facem ceaiuri voi avea o bucata buna de vreme suc de lamaie gata pregatit.
     Intr-un borcan punem cojile de lamaie si turnam peste ele alcoolul. Inchidem borcanul si lasam la macerat timp de doua saptamani. Din cand in cand scuturam borcanul.


     Dupa doua saptamani strecuram alcoolul din borcan.
     Fierbem apa cu zaharul pana cand acesta este topit si lasam sa se raceasca. Siropul racit il turnam peste alcool, amestecam bine si dam borcanul in camara pentru inca o saptamana. La final rezulta un lichior foarte bun si aromat pe care l-am baut in concediul din Croatia.






     Foarte, foarte bun! Pentru reteta ii multumesc Corinei, prietena mea.

     Sa aveti o vara racoroasa!
     Nico



Nicoleta Grófová

4 comentarii :

  1. Excelent! Si varianta 2 bănuiesc ca este crema de limoncello pe care si eu am facut-o si care tot asa este excelenta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Meloncelo este chiar mai bun decat Limoncelo.

    Am baut pe insula Ischia si mi s-a parut super.

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.