MURATURI SI ALTE CONSERVE

SALATA ASORTATA LA BORCAN (ČALAMÁDA) - reteta slovaca






     Čalamáda este o salata asortata de legume in saramura cu otet. Cu legume feliate, dulce acrisoara, aceasta salata este perfecta langa fripturile pregatite la cuptor sau gratar. In Slovacia aceasta salata nu se consuma numai iarna. Ea se vinde la piata si in supermarket-uri pe toata perioada anului, iar eu de la gratarele facute in padure vara aceasta, m-am indragostit de ea. Este gustoasa si asa, fara carne, in zilele de post. Imi place la nebunie si o voi pregati an de an, atat iarna cat si vara.




     INGREDIENTE: 3 kg varza taiata fideluta
                                425 g ceapa
                                425 g ardei rosu si alb
                                425 g castraveti
                                425 ml otet
                                215 g zahar
                                1 lingurita rasa de sare fina pentru fiecare kg de legume
                                1 plic Pikant Fix dulce-acrisor (100 g)


     Nu sunt prietena cu varza pentru ca nu imi place sa o toc/tai, motiv pentru care am profitat de faptul ca la noi in piata se vinde varza taiata si mi-am cumparat si eu un saculet. In caz contrar, va recomand aceasta razatoare. La fel am si eu de la soacra mea si este perfecta, toate celelalte legume le-am taiat cu ea si sunt perfecte, subtiri si delicate.


     Ardeii si castravetii ii spalam. Ardeiului ii scoatem cotoarele si il lasam asa ca pentru umplut. Ceapa o curatam si ii lasam mustata ca sa nu se desfaca la ras.
     Pe razatoare feliem castravetii, ardeii si ceapa. Pentru a obtine legumele fideluta le tinem inclinate pe razatoare si radem cate o latura pe jumatate sau pe sfert.


     Presaram sarea si zaharul uniform pe toata suprafata legumelor, cat si saculetul de Pikant fix. Am folosit un alt amestec pentru muraturi care se gaseste la noi, dar pikant fix de la Dr.Oetker este perfect pentru aceasta reteta. Adaugam otetul.


      Ne spalam bine pe maini si incepem sa amestecam salata. Cand legumele sunt amestecate, acoperim cu folie alimentara si dam la rece pentru cateva ore. Am dat ligheanul pe balcon la noi astazi fiind 8°C.
     Legumele isi vor lasa zeama si se vor inmuia.
     Cu salata astfel pregatita umplem borcane curate si uscate de 800 ml. Din aceste cantitati mi-au iesit 7 borcane. Cu sucul lasat de legume am umplut borcanele astfel incat legumele sa fie total acoperite de suc. Nu mi-a ramas suc deloc, deci nu am aruncat nimic. Ba chiar, m-am luptat cu sotul si cu fiul meu care vroiau sa imi manance deja un borcan de salata cu cartofi frantuzesti.














     O putem consuma imediat, dar este delicioasa dupa 2-3 saptamani.

     Sa aveti pofta si spor in toate,
     Nico


Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.