MURATURI SI ALTE CONSERVE

GOGOSARI LA OTET, FARA FIERBERE



     Pentru aceasta reteta de gogosi la otet fara fierbere m-am inspirat din Caietul cu retete al Violetei, prietena mea. Ulterior cand i-am povestit mamei de ea, mi-a confirmat ca asa pregateste si ea gogosarul in otet de multi ani. Nu prea pun muraturi la borcan, in Slovacia se consuma cel mai mult castravetii murati si o salata de varza alba cu ardei. In fiecare an luam cate un borcan de gogosari de la mama pentru salata de boeuf. Ei bine, anul acesta am si eu gogosarii mei in otet.




     INGREDIENTE: 2,5 kg gogosari (cantariti cu tot cu cotoare)
                                500 ml otet
                                250 g zahar
                                1/2 lingura sare
                                1 lingura boabe de piper

     Gogosarii ii spalam si ii curatam de cotoare si seminte. Se taie fasii si se aseaza intr-un castron incapator. Peste gogosarul taiat presaram sarea si zaharul, piperul si la final turnam otetul. Amestecam.



     Am acoperit castronul respectiv si am lasat gogosarii sa se inmoaie si sa isi lase zeama pana a doua zi. Din cand in cand am amestecat gogosarii astfel incat toate bucatile sa fie scufundate in lichidul "magic".


     In borcane curate si uscate, asezam gogosarul si il indesam bine in fiecare borcan. Cu lichidul ramas umplem borcanele astfel incat gogosarul sa fie complet acoperit de lichid. Infiletam capacele si dam borcanele in pivnita sau camara.










     Gogosarii astfel preparati raman crocanti, dulci acrisori. Sunt ideali alaturi de fripturile de carne sau fasole fiarta.

     Sa aveti spor in toate!
     Nico


Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.