ALTE DESERTURI

PLACINTA INTINSA - STRUDEL CU MAC SI VISINE (ŤAHANÁ ŠTRÚDĽA S MAKOM A VIŠŇAMI)



     Ťahaná štrudľa s makom a višňami este unul dintre strudelele cele mai delicioase din Slovacia. Este un strudel cu mac, visine si mere, foarte popular si gustos. Acest tip de aluat este cunoscut aici si cele mai bune strudele sunt cele gatite cu aluat din acesta intins, aluat de casa. In Romania am vazut ca se numeste placinta intinsa, la noi in Teleorman nu se face asa ceva, dar in alte zone ale tarii se intalneste sub aceasta denumire. Eu astazi mi-am propus sa va prezint aceasta forma a placintei intinse, respectiv varianta slovaca cu mac si visine. Cu siguranta voi mai incerca si cu alte umpluturi si voi reveni.




     INGREDIENTE: Pentru aluat: 250 g faina
                                                       125 ml apa calduta
                                                       4 linguri ulei
                                                       un praf de sare

                                Pentru umplutura: 200 g mac macinat
                                                               150 g zahar pudra
                                                               450 g mere rase
                                                               visine fara samburi (continutul unui borcan de compot)

     Pregatirea aluatului: Toate ingredientele aluatului se amesteca usor cu degetele. Amestecam pana cand rezulta un aluat elastic, omogen, care nu se lipeste de degete si nici de peretii vasului.





     Aluatul il punem intr-o punga de plastic unsa cu ulei sau il acoperim cu o farfurie. Lasam sa se odihneasca o ora, timp in care se formeaza retelele de gluten. In acest timp amestecam intr-un castron macul cu zaharul pudra, punem visinele din compot la scurs si radem merele.


     Pe o masa dreptunghiulara punem o fata de masa sau un cearceaf curat (pe care si apoi il vom folosi in astfel de scopuri), presaram cu faina si scoatem aluatul din punga de plastic. Cu sucitorul intindem aluatul in foaie subtire,


     foaie de care ulterior incepem sa tragem, cu grija si rabdare, plimbandu-ne de jur imprejurul mesei. Incercam sa nu rupem aluatul si sa il intindem cat mai subtire. Din cate stiu, prin acest aluat ar trebui sa se poata citi ziarul. Aluatul meu nu am reusit sa il intind asa subtire, dar pentru prima data eu am fost multumita de rezultat. Masa mea din bucatarie este de 6 persoane, deci in nici un caz nu am putut intinde aluatul astfel incat sa atarne usor peste masa asa cum ar fi normal. Marginile aluatului daca sunt mai groase se taie pentru a nu se rula in placinta/strudel, ulterior vor ramane necoapte in interior. Dupa ce este intinsa foaia, trebuie lucrat destul de repede pentru a nu se usca avand in vedere ca este extrem de subtire. Presaram in strat egal macul amestecat cu zahar pudra,


merele rase din loc in loc si visinele.


     Cu ajutorul fetei de masa vom rula strudelul cat mai strans. Din acest aluat vom obtine un strudel de aproximativ un metru.


     Taiem strudelul in doua si cu ajutorul unei bucati de hartie de copt indoita pe jumatate, transferam strudelul de pe masa in tava de la aragaz in care deasemenea am asezat hartie de copt.


     Ungem strudelul cu ulei din belsug si il coacem in cuptorul incins la 190-200°C pana se rumeneste la suprafata. Lasam strudelul sa se raceasca, dupa care il taiem cu un cutit bine ascutit.










     Sa aveti pofta dragi prieteni!
     Nico


Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.