ALTE DESERTURI

LASAGNA CU PERE



     Lasagna cu pere este un desert extrem de fin destinat a fi pregatit cu precadere in zilele de duminica. L-am pregatit acum 2 saptamani, la recomandarea si sub indrumarea prietenei mele Claudia. Stiam ca va fi demential, si pe buna dreptate este nu bun, extrem de bun. Poate parea ciudata combinatia, avand in vedere ca fiecare dintre noi cunoaste combinatia celebra de lasagna cu carne sau cu spanac, varianta mai putin celebra. Daca acordati incredere blogului meu, va rog sa incercati aceasta reteta. Nu veti fi dezamagiti!




     INGREDIENTE: 8-10 pere
                                50 g zahar pudra
                                50 ml apa
                                200 g stafide
                                500 g branza proaspata, cremoasa
                                500 g smantana dulce (pentru frisca)
                                50 g zahar vanilat
                                6 biscuiti
                                20 g unt
                                1 pachet paste pentru lasagna


     Stafidele se spala si se lasa sa se inmoaie in apa calduta.
     Perele se curata de coaja si de seminte.


    Perele curatate se rad sau se taie felii subtiri.


     Intr-o cratita curata se pune apa si zaharul pudra. Cand zaharul este topit se adauga perele. Le calim pana cand se inmoaie si isi lasa zeama. Adaugam stafidele inmuiate, daca nu sunt perfect inmuiate vor absorbi din lichidul lasat de pere. Optional, aici puteti adauga o lingurita de extract de vanilie.


     Intr-un castron se pune branza, smantana si zaharul vanilat. Se amesteca pana la omogenizare.
     Pregatim tava in care coacem lasagna si o ungem cu unt. Cu un polonic am pus crema in tava si am intins uniform. Ulterior am pus o foaie de lasagna si inca un polonic de crema, deasemenea intindem uniform.


     Peste acest strat de crema am pus pere si stafide, binenteles si putin din sucul lasat de pere.


     Am continuat cu o foaie de lasagna, un polonic de crema intins uniform, pere si tot asa pana cand se epuizeaza ingredientele. Ultimul strat va trebui sa fie de crema, respectiv peste ultimul strat de pere am pus iara crema si nu foaie de lasagna. Presaram uniform pe toata suprafata tavii biscuitii sfaramati (cu mana i-am sfaramat) si dam la cuptor.





     Coacem in cuptorul incins la 180°C pentru 30 minute sau pana cand se rumeneste frumos la suprafata.


     Se servesc caldute, cu o bula de inghetata de vanilie, sorbet de pere sau cu ce aveti pofta sau la indemana. Sunt foarte gustoase atat calde cat si reci.










     Sa aveti pofta prieteni!
     Nico


Nicoleta Grófová

2 comentarii :

Un produs Blogger.