PREPARATE CRACIUN

TOBA DE CASA (LAHÔDKOVÁ TLAČENKA)



     Toba de casa se pregateste cu precadere in perioada Craciunului si a Anului Nou. In cazul in care locuiesti la tara, ai porc si il tai. Dar daca stai la bloc si te-ai saturat de toba cumparata, te poti hotari sa faci toba in orice moment. Asa s-a intamplat si in cazul meu. Imi cumparasem membranele artificale de anul trecut si o carte cu retete de mezeluri. Trebuie sa precizez ca este o reteta slovaca, de aceea aspectul ei este putin diferentiat fata de toba clasica romaneasca. Daca ma intrebati care reteta imi place mai mult, fara sa stau mult pe ganduri o sa admit ca aceasta, nu este grasa, este usoara si are un gust subtil de usturoi. In Slovacia, toba ca si piftia se serveste cu ceapa si otet.




     INGREDIENTE: 1 buc rasol spate
                                1,5 kg ceafa de porc
                                1,5 kg inimi de porc
                                1,5 kg limbi de porc
                                1,5 kg sorici
                                150 g sare
                                10 g piper macinat
                                75 g pasta de usturoi
                                10 g maghiran uscat
                                membrane artificale sau stomac de porc

     Pentru ca am pregatit acest preparat in luna februarie, nefiind perioada Craciunului, nu am gasit la macelarie toate cele trebuincioase, respectiv sorici si limbi de porc. De aceea am cumparat mai multe bucati de rasol de porc, atat fata cat si spate.


     Bucatile de rasol se curata bine, se pun intr-o oala incapatoare in care adaugam pe rand inimile, ceafa si limbile de porc (daca avem). Acoperim bucatile de carne cu apa rece. Dam in fiert si adunam cu grija spuma care se formeaza la suprafata. Dupa o jumatate de ora punem in oala bucatile de sorici si fierbem la foc mic aproximativ 2-2,5 ore.


     Dupa fierbere se scot bucatile de carne si se lasa la racit. Zeama rezultata am strecurat-o pentru a obtine o supa de carne limpede si curata. Bucatile de rasol si ceafa se curata de sorici si de grasime. Grasimea si soriciul se pun intr-un castron separat. Inima si limba se curata de asemenea, se scot eventualele vase si cheaguri de sange. Dupa ce carnea se raceste, se taie bucatele de 2-3 cm. Aici am facut o greseala. Nu am asteptat sa se raceasca carnea si am taiat-o cat era inca fierbinte, motiv pentru care s-a cam faramat ulterior la framantat.


     Daca doriti, puteti sa adaugati si bucati de grasime taiate in bucatele mai micute.
     Soricul si grasimea se da prin masina de tocat.
     Usturoiul se curata si se piseaza bine. Cantitatea de usturoi este cantarita dupa ce a fost curatat.


     Adaugam peste carne soriciul macinat, usturoiul, sarea si maghiranul. Se framanta cat sa rezulte o pasta omogena. Daca nu se leaga se adauga zeama de carne. Se gusta pasta obtinuta care trebuie sa fie destul de sarata pentru ca bucatile de carne vor obsorbi din cantitatea de sare.


     Umplem membranele artificale cu carne, avand grija sa indesam carnea bine astfel incat toba sa fie indesata si sa isi pastreze ulterior forma cand va fi taiata.


    Toba trebuie legata bine la celalalt capat si date undeva la rece sa se intareasca. Le-am agatat pe balcon pana a doua zi de dimineata.


















     Sper sa va placa reteta mea si sa doriti sa o incercati! Sa aveti pofta si spor in toate!
     Nico


Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.