SIROPURI SI BAUTURI

LIMONADA CU ROZMARIN



     Rozmarinul este o plantă aromată, folosită deopotrivă ca aliment şi medica­ment. Este benefic in tratarea bolilor aparatului respirator - traheite, bronşite, astm bronşic si pneumonii. Cum fiul meu este "campion" in astfel de afectiuni, acum doi ani cand am vizitat Croatia mi-am procurat ingredientele pentru aceasta limonada. Siropul de rozmarin poate fi consumat preventiv in perioadele friguroase din an, copii cate o lingurita de trei ori pe zi dupa masa, iar adultii pot consuma cate o lingura.




     INGREDIENTE: Pentru siropul de rozmarin: 150 g zahar
                                                                              6 linguri apa
                                                                              2 crengute de rozmarin

                                Pentru limonada: 1,250 l apa
                                                             250 ml suc de lamaie sau lime
                                                             cuburi de gheata






     Intr-un ibric punem zaharul, apa si crengutele de rozmarin. Dam pe foc mic pana se topeste zaharul si se infierbanta siropul. Acoperim cu o farfuriuta si lasam la racit pentru cateva ore.


     Pregatirea limonadei: Intr-o carafa de sticla se toarna sucul de lamaie, siropul de rozmarin racit si apa. Va recomand sa folositi 1 l de apa plata si 250 ml de apa minerala sau in proportie de 1:1. Amestecam bine, adaugam inele de lamaie, ramurele de rozmarin si cuburi de gheata.
     Servim cu pofta. Este delicioasa in zilele fierbinti de vara. Gustul este asemanator cu al siropului din muguri de brad...sau cel putin asa mi s-a parut mie. Va doresc sa aveti pofta si spor in toate! Nico






                                             nepotelul Rares foarte insetat

                                                              Lukaško, fiul meu

                                                          printesa mea Maria








Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.