APERITIVE SI SALATE

DROB DE PORC CU LEURDA



     Imi place mult drobul care se gateste la noi, dar in Slovacia nu exista usturoi verde, motiv pentru care niciodata nu pot pregati retete specifice de primavara in care se intrebuinteaza. Anul acesta de Pastele catolic am pregatit acest drob folosind leurda. A fost o idee buna, iar rezultatul m-a multumit pe deplin. Sa vedeti cum am facut!

     INGREDIENTE: 600 g carne tocata de porc
                                600 g ficatei de pui sau de curcan
                                1 legatura de marar
                                1 legatura de patrunjel
                                1 legatura de leurda
                                1 legatura de ceapa verde
                                1 ceapa
                                3 oua
                                sare si piper macinat dupa gust
                                pesmet pentru presarat tava




     Nu am o reteta anume, am intrebuintat carne de porc tocata si ficat de curcan in proportie de 1:1. Folosesc ficat de curcan deoarece in ultima perioada ficateii de pui cumparati erau foarte micuti, striviti, si pierdeam jumatate la spalat... de aceea m-am reorientat.

     Curatam si tocam marunt ceapa si o prajim in putin ulei. Adaugam si leurda tocata marunt si amestecam. Calim pana se inmoaie leurda, adaugam carnea tocata de porc, amestecam si fierbem acoperit la foc mic pana cand pregatim si ficatul de curcan.



     Intr-o alta tigaie prajim in ulei ceapa verde. Ulterior adaugam ficatul de curcan taiat cubulete si calim pana cand bucatelele de ficat isi schimba culoarea. Luam de pe foc si lasam la racit.



     Cind amestecul de ficatei s-a racit il trecem prin masina de tocat carne.


     Amestecam cele doua compozitii, adaugam ouale, potrivim de sare si piper, iar la final adaugam mararul si patrunjelul tocate marunt. Omogenizam compozitia si turnam compozitia in tava unsa cu unt si tapetata cu pesmet. La suprafata drobului putem deasemenea presara pesmet. Daca doriti puteti sa puneti in interiorul drobului oua fierte.


     Coacem drobul in cuptorul incins la 180°C pentru 40 minute sau pana cand se rumeneste frumos pe deasupra. Servim drobul rece, taiat dupa preferinta.






     Sper sa va placa drobul meu si sa il incercati. Paste fericit!
     Nico


Nicoleta Grófová

1 comentarii :

  1. Eu, care detest drobul de cele mai multe ori din cauza aspectului, parca poftesc la cel din aceasta reteta. Arata super, super bine si nici nu pare greu de facut.

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.