ALTE DESERTURI

CUM SE FAC MUNCENICII MUNTENESTI DE CASA


     De cand ma stiu mi-au placut mucenicii care se fac la noi la Alexandria: fierti, cu multa nuca si cu zeama. In acest scop mi-am cumparat acum doi ani din Romania forma de mucenici, nu una, ba chiar trei sa le pot lasa mostenire copiilor traditiile populare romanesti. De aceea astazi vom pregati impreuna mucenici muntenesti de casa.


RETETE DE MUCENICI

MUCENICI MOLDOVENESTI SAU SFINTISORI

MUCENICI MUNTENESTI

MUCENICI MOLDOVENESTI DE POST

     INGREDIENTE: 500 g faina
                                  260 ml apa calduta
                                  6o ml ulei
                                  1/2 lingurita sare
                                  forma de mucenici

     Intr-un castron punem faina, facem o gaura in mijloc si adaugam apa, sarea si uleiul. Framantam pana cand se incorporeaza toate ingredientele, iar aluatul este moale si elastic, inseamna ca nu se lipeste de maini. Aluatul l-am impartit in doua, ce-a de a doua jumatate am invelit-o in folie alimentara ca sa previn uscarea aluatului.
     Pe suprafata de lucru tapetata cu putina faina, am intins prima bucata de aluat cu sucitorul in foaie groasa de aproximativ 5mm.


     Cu ajutorul aparatului am decupat opturi pe toata suprafata foii de aluat.






     Va recomand sa lasati mucenicii dupa ce i-ati decupat sa se usuce pret de 10-15 minute. Se vor desprinde intre ei mult mai usor. In acest sens am folosit o spatula mica cu ajutorul careia i-am luat si i-am transferat in tava in care i-am lasat la uscat. Spatula are rolul de a nu se deforma mucenicii, daca ii luati cu mana exista acest risc, sa le stricati forma. In tava am asezat un prosop de bucatarie curat, sau puteti folosi hartie de copt.


     Mucenicii ii lasam la uscat in cuptorul aragazului cu usa deschisa. Nu am incalzit cuptorul, i-am lasat la uscat la temperatura camerei. Seara am intors mucenicii pe partea cealalta. Daca doriti ii puteti usca si in cuptorul incalzit la 50°C.

     Daca nu aveti forma de decupat mucenicii, se modeleaza din aluat snururi subtiri pe care le inchidem in cerc si ulterior le rasucim obtinand astfel cifra 8, forma clasica de mucenic. O sa fie mai mult de munca, dar in oricare dintre situatii merita efortul de a-i pregati.















     Cum pregatim mai departe mucenicii gasiti in articolul MUCENICI MUNTENESTI SI TRADITIA MUCENICILOR.

     Sa aveti spor in toate si o primavara minunata va doresc!
     Nico


Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.