ALTE DESERTURI

BUDINCA DE PASTE CU BRANZA DULCE SI STAFIDE



     24.04.2010 - este data la care a fost facuta aceasta budinca. Este o reteta mai veche, de pe blogul disparut si pentru ca imi place la nebunie budinca cu branza dulce am zis ca trebuie sa o repostez. In primul rand aici nu se gaseste branza "ca la mama acasa", de aceea aceasta reteta este speciala pentru mine si imi aminteste de Romania natala.
     Reteta este preluata de pe blogul lui Gourmandine, blog unde am gasit multe retete romanesti autentice. Ii multumesc distinsei doamne pentru ca mi-a folosit drept sursa de inspiratie.

BUDINCA DE PASTE CU BRANZA DULCE SI STAFIDE

     INGREDIENTE: 400 g paste
                                   600 g branza dulce de vaci
                                   15 linguri de zahar tos
                                   3 oua
                                   rom  dupa gust
                                   150 g stafide
                                   3 pliculete zahar vanilinat
                                   3 linguri gris
                                   3 linguri smantana
                                   coaja rasa de la o lamaie
                                   unt pentru uns tava


     Stafidele le punem intr-un castron si le acoperim cu rom. Vom folosi bautura de rom si nu esenta de rom. Lasam stafidele pina cand se inmoaie in rom sau pana cind suntem gata cu pregatirea celorlalte ingrediente.

     Intr-o oala punem apa, adaugam un praf de sare si lasam sa dea in clocot. Cand incepe sa fiarba, adaugam pastele si lasam la fiert pentru 10 minute. Dupa fierbere punem pastele la curs intr-o strecuratoare.


     Intr-un castron incapator punem branza de vaci, zaharul vanilinat, zaharul, grisul, ouale, smantana, un praf de sare, coaja rasa de lamaie si stafidele inmuiate impreuna cu romul in care au stat.
Amestecam pina la omogenizare si cand am obtinut o compozitie omogena,


     adaugam pastele fierte si scurse. Amestecam sa se incorporeze si acestea.
     Ungem un vas de sticla sau o tava cu unt si turnam compozitia in el.




     Nivelam frumos suprafata si dam budinca la cuptor pana se rumeneste usor.
     Scoatem budinca din cuptor si o putem servi calda sau rece, simpla sau alaturi de dulceata, sirop sau fructe.




     Pofta buna,
     Nico


Nicoleta Grófová

12 comentarii :

  1. Daca nu faceam placinta din seara asta...incercam pastele,asa ca ramane pe alta data!
    O seara minunata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Delicioasa foc budinca asta, dee muuult n-am mai mancat si e tare buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate...nici eu nu am mai mancat de mult....dar tocmai ce am primit doua cutii de branza din Romania: branza de vaca si de capra...sigur le voi face si eu iara. O seara placuta, Nico

      Ștergere
    2. @Nico: ce sa spun, ca daca nu ar fi branza "din Romania" n-ar fi buna...fleoshc Tanase!

      Ștergere
    3. Draga anonim, nu stiu ce ai vrut sa spui, dar sa stii ca la mine aici branza este altfel, in general nesarata. Budinca asta are gust de Romania, adica de acasa numai cu branza noastra romaneasca. Daca m-ai ironizat, treaba ta. Eu am oricum dreptate. Toate cele bune!

      Ștergere
  3. Ce bine arata! Imi plac mult pastele cu branza, putin rumenite deasupra. Foarte apetisanta budinca!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos pentru apreciere si ma bucur ca iti place . Am zis sa mai fac si tot aman. O zi frumoasa, Nico

      Ștergere
  4. am incercat aceasta reteta ieri si e foarte buna, imi place blogul, daca va intereseaza o reteta asemanatoare la fel de buna http://retete-de-ava.blogspot.ro/2015/04/budinca-din-paste-si-branza.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Cristina. Ma bucur daca te-ai simtit bine la noi si te mai asteptam si cu alte ocazii. Am vizitat blogul tau si iti doresc mult succes si la cat mai multe retete gustoase. Cu prietenie, Nico

      Ștergere
  5. Eu sunt baiat,am cam ....46 de ani.-))
    O astfel de budinca o tot fac inca de la 9 ani de pe vremea comunismului si culmea,nimeni nu m-a invatat,a venit asa din senin parca de la Sfantul Duh. Doar ca eu pun esenta de rom si nu alcool,iar deasupra budincii,cand s-a mai racit putin,pun zahar vanilat nu zahar pudra.
    Luna de luna fac o astfel de budinca.
    Pur si simplu tine de foame,e consistenta.
    Aa,observ ca in reteta de mai sus melcisorii se fierb intai in apa,e o greseala,gaze irosite in plus.
    Eu pun toate ingredientele intr-o tava,fara smantana in schimb cu 1 litru de lapte in care amestec bine ouale ,zaharul,branza,romul si untul,peste care presar stafidele si melcisorii dupa care tava se baga la cuptor.
    Melcisorii nu vor avea in compozitie apa ci evident lapte fiindca ei vor fierbe in laptele din tava.
    Si e atat de gustoasa si satioasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pare interesanta si varianta dvs, dar eu asa am vazut la mama si asa fac. Poate voi incerca curand si varianta pregatita de dvs. Toate cele bune!

      Ștergere

Un produs Blogger.