APERITIVE SI SALATE

PIFTIE DE PORC (RĂCITURĂ DE PORC)



     Îmi place piftia făcută la Crăciun şi îmi aduc cu drag aminte de piftia pe care ne-o făcea bunica. Aş putea spune că îi duc dorul oarecum, având în vedere că trăiesc pe meleaguri străine. De aceea, reţeta de faţă este o reţeta de piftie....dar slovacă. Aceasta înseamnă că nu are usturoi şi se serveşte cu ceapă şi oţet. Nu ştiu dacă aţi încercat; dar dacă nu, eu va recomand să încercaţi şi această variantă. Este foarte bună şi astfel, dar piftia de acasă este piftia de acasă pentru mine şi mai ales pentru amintirile legate de ea. Fiecare loc are specificul sau!

     INGREDIENTE: 1 ciolan de porc
                                400-500 g şorici
                                2 cepe
                                3 morcovi tăiaţi jumătăţi
                                1 pastranac
                                1,5 căpăţână usturoi curăţat
                                2-3 foi de dafin
                                8-10 boabe piper negru
                                4-5 boabe ienibahar
                                sare după gust
                                5 ouă fierte tari tăiate jumătăţi


     Ciolanul se spală bine în mai multe ape, la fel şi şoriciul. În Slovacia se vând pachete pentru piftie în raioanele de carne. Ciolanul din fotografii l-am luat de la măcelărie, precum şi şoriciul. Măcelarul mi-a făcut un preţ bun şi de aceea am avut un castron plin cu şorici şi un ciolan foarte mare. La ciolanul mai mic din fotografie am renunţat pentru că nu încăpeau amândouă în oală. Se spune în Slovacia că piftia fără bucăţile de şorici numai este piftie, că de la el se încheagă ulterior piftia noastră. De aceea am încercat să urmez întocmai recomandările Jarmilei, prietena mea mai în vârstă de aici.
     Mai departe procedăm astfel. Într-o oală încăpătoare aşezăm carnea, rădăcinoasele curăţate şi spălate, condimentele şi grăunţii de usturoi curăţaţi de coajă. Umplem oală cu apă rece cât să acopere carnea şi legumele.




     Punem oala la foc mic şi lăsăm să fiarbă încet minim 4-5 ore. Oala va fi acoperită cu un capac în tot acest timp. Nu se spumează, nu se face nimic. Pur şi simplu uităm de oală noastră.
     Cînd carnea da semne că începe să coadă de pe oase, închidem focul şi scoatem carnea şi şoriciul cu o paleta într-o tavă. Scoatem şi legumele, păstrând numai morcovii.





     Pregătim dozele de plastic sau castronelele individuale, fiecare în funcţie de dotarea proprie. În fiecare castronel aşezăm bucăţi de carne şi morcov feliat. Soricul se aruncă, cui îi place poate adauga bucăţi din el în castronaşe. Soţului meu nu îi place şi de aceea l-am aruncat.
     Umplem fiecare castronel cu supa de carne din oala strecută printr-o sită foarte deasă. În acest moment am ales cu o lingură de la suprafaţa supei strecurate grăsimea. În fiecare castronel la final adăugăm 2 sau 3 jumătăţi de ouă fierte tari.

 

     Dăm recipientele la rece până a două zi. În acest timp ar trebui să se întărească, iar dacă urmaţi reţeta aşa cum v-am specificat nu are de ce piftia să fie lichidă. În trecut am avut şi experienţa cu piftia neinchegata de aceea m-am gândit să vă specific acest lucru.


     A doua zi servim piftia cu rondele de ceapă roşie sau albă şi oţet. Este absolut delicioasă.


     Să aveţi poftă dragi prieteni,
     Nico


Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.