MURATURI SI ALTE CONSERVE

SFECLĂ ROŞIE ÎN OŢET



     Sfecla roşie este foarte sănătoasă, cred că ştiţi cu toţii deja. În Slovacia se consumă mult mai multă sfeclă roşie decât la noi şi din acest motiv, de sănătate, m-am hotărât să încerc să fac câteva borcane cu sfeclă în oţet să văd cum reacţionează Tibor şi copii la ea. Nu prea au fost ei încântaţi cu toate că salata mea nu este rea. Chiar şi pentru mine, sfecla a fost o problemă până când am început să ţin o cură de dezintoxicare a organismului în care leguma de baza a fost sfecla roşie. În timpul acestei cure m-am obişnuit cu gustul ei şi acum îmi place, aşa că altceva nu-mi rămâne decât să mănânc singură toate cele patru borcane pregătite.
     Reţeta este dintr-o carte slovacă cu conserve pentru iarnă.




     INGREDIENTE: aprox. 2 kg sfeclă roşie
                                250 ml oţet 8%
                                90 g zahăr
                                500 ml apă
                                25 g sare
                                seminţe chimen, fenicul si anason


     Sfecla o curăţăm bine de pământ sub jet de apă rece şi o punem la fiert în apă cu sare.


     O lăsăm la fiert cel puţin o ora. În momentul în care intră uşor furculiţa în sfeclă, aceasta este fiartă. Lăsăm sfeclă să se răcească în apă rece şi o curăţăm de coajă. Curăţarea ei se face destul de uşor şi nu este nevoie de cuţit. Cu mâna, împingem uşor coajă în sus şi în jos şi o să vedeţi că se desprinde foarte uşor.
     Sfecla curăţată de coajă o radem pe răzătoarea mare sau o tăiem cubuleţe. Am ales varianta cu răzătoarea pentru că nu am avut mult timp la dispoziţie când am pregătit reţeta.


     În urma răzuirii o să vedeţi că sfecla va lasă multă zeamă. Acest suc eu l-am aruncat pentru că altfel nu aveam unde să mai pun în borcane amestecul de apă şi oţet.
     Borcanele în care conservăm sfecla trebuie să fie curate şi uscate.
     Într-o oală punem la fiert apa şi oţetul, adăugăm zahărul şi sarea şi cînd începe să clocotească închidem focul şi dăm deoparte.




     În fiecare borcan punem câte 1 g de seminţe de anason, chimen şi fenicul. Mi s-a terminat chimenul şi din acest motiv am completat cu chimion, cât şi cu chimen măcinat. Umplem fiecare borcan cu sfecla rasă şi scursă de zeamă. Am umplut aprox. 3/4 fiecare borcan. Completăm cu amestecul de apă şi oţet şi închidem ermetic borcanele. Din oţetul pregatit mi-a mai rămas, dar ulterior îl folosesc la salate.
     Sterilizăm borcanele la bain marie pentru 20 minute. Dacă folosiţi borcane mai mari de 1 l este recomandată fierberea pentru 30 minute. Lăsăm borcanele să se răcească şi a doua zi le depozităm în cămară la loc răcoros.




     Servim salata de sfeclă în oţet alături de fripturi sau alte preparate din carne.


     Să aveţi poftă,
     Nico


Nicoleta Grófová

11 comentarii :

  1. Tare ne mai place salata asta.
    Dar nu am facut-o cu fenicul si anason, niciodata. Trebuie sa incerc.....
    Eu puneam hrean , in loc....
    Te tzuc cu drag Nico !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Sidy. Se face si cu hrean, dar eu am ales sa renunt la el pentru ca este totusi destul de puternic si mi-a fost teama ca nu o sa fie pe placul copiilor. Numai bine draga mea, Nico

      Ștergere
    2. de unde ..dracu ..iau fenicul ...si anason....?.....tre sa ajung ..in africa ...?...haaa

      Ștergere
  2. Cine dracu te pune sa scrii comentarii? cauta pe net, intreaba prietenii si poate gasesti......sau du-te in Africa daca vrei :P
    Imi pare tare rau, dar in ziua de astazi se gaseste orice si oriunde, trebuie numai sa vrei sa cauti. Toate cele bune, Nico

    RăspundețiȘtergere
  3. Super reteta,multumesc nico mi-ai fost de mare ajutor pup.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos si eu, ma bucur daca v-a folosit reteta. Toate cele bune, Nico

      Ștergere
  4. Draga Nico,
    Pentru ca sa manance cu placere si Tibor si copii, taie sfecla rondele, taie rondelele in doua, aseaza-le in borcane, pune compozitia pe care ai preparat-o, renunta la fenicul si anason si iese o minune.
    P.S.- fierbe sfecla 2 ore .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule Aurel, va multumesc frumos pentru recomandari. Comentariul dvs m-a binedispus si ma bucur ca mai exista oameni deschisi si senini ca dvs. Multa sanatate va doresc, Nico

      Ștergere
  5. Foarte bună reţeta, am făcut o multime de borcane pentru iarna. Imi place la nebunie si este si uşor de făcut. Multumesc dragă Nico.

    RăspundețiȘtergere
  6. Care e diferenta intre chimion si chimen? Pupici.RV

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua. In acest articol gasiti informatiile necesare. http://foodstory.stirileprotv.ro/in-bucataria-ta/mai-destept-in-bucatarie-care-e-diferenta-intre-chimen-si-chimion
      Sa aveti spor in toate! Nico

      Ștergere

Un produs Blogger.