ROMANIA

PRAJITURA INTELIGENTA



     Bun gasit,

     Dupa atatea paste m-am gandit ca este cazul sa pregatim si ceva dulce. Si cine putea sa fie muza mea dulce? Ati ghicit....Caietul cu retete. Violeta a pregatit aceasta reteta din caietul mamei sale si mi-a facut pofta cu imaginile ei. Avand oua de la mama, am facut si eu prajitura ei, intocmai, cu o mica mica modificare: am adaugat faina inaintea albusurilor batute spuma. O alta modificare este cea legata de numele prajiturii, pe care abia cind am inceput sa o scriu pe blog am realizat ca la Violeta se numeste "Prajitura desteapta". Eu am cunoscut-o si auzit de ea sub numele de "Prajitura inteligenta" si de aceea am ales sa o numesc asa. Sper sa nu se supere Vio pentru preluarea retetei si schimbarea numelui. Desteapta sau inteligenta, in final vorbim de aceeasi prajitura.




     INGREDIENTE: 10 oua
                              250 gr zahar
                              1 l lapte
                              250 gr unt
                              250 gr faina
                              esenta vanilie sau zahar vanilat dupa gust

      Separam albusurile de galbenusuri. Galbenusurile le mixam cu zaharul si zaharul vanilat pana isi dubleaza volumul si compozitia devine cremoasa.
      Topim untul si il lasam sa se raceasca. Cind s-a racit il adaugam peste galbenusurile spuma. Adaugam laptele si mixam pana omogenizam compozitia. Incorporam in ploaie faina.




      Separat batem albusurile spuma tare cu un praf de sare. Adaugam albusurile peste compozitia de galbenusuri si le incorporam usor.
     Intreaga compozitie o turnam in tava unsa cu unt si tapetata cu faina. Am folosit o tava de dimensiuni 35x25 cm.
     Coacem prajitura in cuptorul incalzit la 180°C pana se rumeneste pe deasupra. Lasam sa se raceasca pana a doua zi cind o putem taia si servi.


     Se serveste presarata cu zahar pudra din abundenta. Este delicioasa!



     Imi cer scuze ca nu am reusit sa fac fotografii din timpul prepararii, dar avand in vedere ca Violeta are foarte frumos detaliat acest proces, in final mi-am spus ca va veti inspira de la ea daca aveti probleme in realizarea acestei retete. Este extrem de usoara si foarte aromata. La copt, prajitura se separa in trei straturi din care primul este si are un gust asemanator cu puding de vanilie, cel de al doilea strat seamana cu crema de zahar ars la textura, iar ultimul strat se transforma intr-un blat pufos. Prajitura este foarte buna rece.
     Multumesc frumos Vio pentru reteta, este super, ca dealtfel orice reteta de-a ta.

     Sa aveti pofta,
     Nico


Nicoleta Grófová

19 comentarii :

  1. Perfecta e prea putin spus iar prezentarea e de 10 cu plus, felicitari Nico! Ma bucur ca ai incercat-o, te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vio, sarutmana...ma faci sa ma rusinez, dar ma bucur ca iti place; am avut profesor bun :( . O seara frumoasa, Nico.

      Ștergere
  2. nu a facuto sotia dar arata perfect

    RăspundețiȘtergere
  3. o sa incerc si eu.te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur, va pup si eu...chiar daca nu stiu cine sunteti. O seara frumoasa, Nico!

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Buna ziua, Este specificat in reteta ca se bat albusurile spuma cu un praf de sare si apoi se amesteca incet peste compozitia de galbenusuri cu faina. Daca va mai pot ajuta si cu alte precizari va stau la dispozitie. O zi frumoasa, Nicoleta

      Ștergere
  5. Acum e in cuptor! Abia astept sa o gust!:-)

    RăspundețiȘtergere
  6. buna,arata delicios prajitura dvs.,am incercat-o de mai multe ori dar,de fiecare data nu mi-a iesit ok,doar 2 straturi,cel de budinca si cel de blat.am urmat pas cu pas reteta,dar tot timpul mi-au iesit doar 2 straturi,o singura data mi-a iesit unul ff subtire de crema.as vrea sa stiu si timpul de coacere aproximativ ca poate aici e greseala mea.(20-25 de minute) multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara! Imi pare tare rau ca nu ati reusit sa aveti o prajitura cu 3 straturi. Daca va ajuta cu ceva, in general la prajituri, le tin la cuptor pana incep sa se coloreze in aramiu la suprafata. Daca este ceva nou fac si testul cu scobitoarea. Ca si timp de coacere nu as putea sa va confirm 20-25 minute, cu toate ca inclin sa cred ca este cam putin. Daca mai cititi o data prajitura o sa vedeti ca exact asa am scris: "Coacem prajitura in cuptorul incalzit la 180°C pana se rumeneste pe deasupra." Mai incercati o data si lasati pana prajitura este rumenita; nu stiu cum ati procedat in aceste 2 roi si daca aveti cuptor care se incalzeste la 180°C. Daca da, eu coc mereu cu programul si de jos si de sus (sa fie coacerea). Sper sa va fie de folos comentariul meu. O seara frumoasa, Nico.

      Ștergere
  7. multumesc frumos pentru raspuns,o voi incerca si acum seara.o seara frumoasa si dvs.

    RăspundețiȘtergere
  8. Deci eu am facut-o mai demult este super buna acum cautam sa fac cv dulce de la minunata nostra bucatareasa care ii multumim pt magnificele rete postate si am dat peste asta si am sa o fac din nou pt cai delicioasa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos Nico, ma faci sa ma rusinez. Ma bucur daca iti plac retetele mele si daca iti reusesc. Toate cele bune, Nico 2

      Ștergere
  9. In poza apare un strat de crema.. Ce anume este. Si unfe e trecuta ka ingrediente???

    RăspundețiȘtergere
  10. Am făcut si eu dar in mijloc sa lăsat.oare de ce??

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.