SLOVACIA

TORT PUNCH



     Paste fericit tuturor! Hristos a Inviat!

     Tortul punch este foarte popular in Slovacia. In acest an l-am pregatit pentru masa de Pasti si a avut succes. Spre deosebire de prajitura punch care mie personal mi s-a parut prea dulce, acest tort a fost exact pe gustul meu: nu foarte dulce si insiropat exact cat trebuie. Reteta am luat-o dintr-o revista.

     INGREDIENTE: Blatul 1: 4 oua
                                              120 g zahar pudra
                                              120 g faina
                                              1/2 lingurita praf de copt (optional)

                                Blatul 2: 4 oua
                                              120 g zahar pudra
                                              120 g faina
                                              1/2 lingurita praf de copt (optional)
                                              colorant alimentar rosu

                                Sirop: 300 ml apa
                                           1 lingura zahar
                                           150 ml sirop de zmeura
                                           100 ml rom (alcool)

                                Glazura: 300g zahar pudra
                                               3 linguri sirop (30 ml)
                                               3 linguri zeama de lamaie (30ml)

                                               400 g gem de zmeura




     Pregatirea blaturilor: Cele doua blaturi se pregatesc la fel, singura deosebire este ca unul din ele trebuie sa fie de culoare rosie. Le-am pregatit in forma de tort de 24 cm.

     - incalzim cuptorul la 175°C
     - forma de tort o tapetam cu hartie de copt
     - separam albusurile de galbenusuri
     - albusurile le batem spuma cu un praf de sare, apoi adaugam zaharul pudra si ulterior treptat cate un galbenus
     - amestecam faina cu praful de copt daca decideti sa il folositi, ulterior cu ajutorul unei spatule incorporam faina, cu grija sa nu se lase albusurile
     - turnam compozitia in tava de tort si dam la cuptor pana se rumeneste si trece testul cu scobitoarea

     Procedam la fel si cu cel de al doilea blat, numai sa fiti atenti sa adaugati un strop de colorant rosu dupa ce puneti zaharul pudra peste bezeaua de albusuri.






     Blaturile le taiem in doua si ungem cu gem fiecare dintre bucatile de blat (4 in total).






     Asamblarea tortului: Asezam blaturile unse cu gem, unul peste altul avand grija ca cele doua rosii sa fie in mijloc.


     Asezam in jurul tortului inelul reglabil pentru tort si pregatim siropul din toate ingredientele specificate. Am pus pe foc mic pana s-a topit zaharul, nu fierbeti foarte mult sa nu se evapore alcool-ul din rom.


     Din siropul pregatit oprim 30 ml pentru prepararea glazurii. Cu siropul ramas insiropam tortul. Am folosit sirop Monin la pregatirea siropului pentru insiropat tortul si din acest motiv si primul blat mi s-a colorat in rosu. Daca folositi un sirop de zmeura clasic nu o sa aveti aceasta problema. Dam blatul la rece pana a doua zi, de recomandat este sa asezati pe el o greutate imbracata in folie alimentara (eu am folosit o placa de fier rotunda pentru copt vinetele pe aragaz).


     Pregatirea glazurii: Zaharul pudra se amesteca cu cele 30 ml de sirop si zeama de lamaie. Mixam pana cand obtinem o glazura fina, lucioasa. Daca este nevoie adaugam 1-2 linguri apa rece.
     Glazura o turnam peste tort si dam la rece pana se intareste. Decoram dupa fantezia fiecaruia. La decor eu sunt "lemn Tanase", asa era o vorba pe la Alexandria. Tortul a fost foarte bun, pana cand o sa imi iau inima in dinti sa fac si eu un curs de cofetar, trebuie sa ma suportati asa cum sunt.








     Sa aveti pofta dragi prieteni!
     Nico


Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.