RETETE DE POST

SOS DE ARDEI COPTI



    Sosul de ardei copti  este un sos aromat si gustos. Se prepara din ardei capia prin pasarea ingredientelor pe care le contine: ardei copt, usturoi, ulei de masline. La final rezulta o pasta de ardei copti extraordinar de gustoasa, pe care am servit-o si pe felii de paine prajita ca pe zacusca. Extrem de gustos!




     INGREDIENTE: 10 ardei capia
                                6-7 catei de usturoi
                                2 linguri ulei de masline
                                sare si piper dupa gust
                                1 lingura zeama de lamaie
                                cateva fire de patrunjel verde tocat marunt

     Ardeiul il stergem cu o carpa umeda si il coacem in curte pe gratar, pe plita, in cuptor sau pe aragaz. Am folosit un disc de fonta si am copt ardeii pe aragaz. Pentru a nu murdari aragazul, l-am acoperit cu folie de aluminiu. La foc mediu coacem ardeii pana se inmoaie.


     Asezam ardeii copti intr-un castron si ii presaram cu sare.


     Acoperim pentru 5-10 minute si ulterior ii curatam de coaja.


     Sucul pe care il lasa ardeii il scurgem in castronul in care vom pregati sosul. Curatam fiecare ardei de seminte si cotor. Peste ardeii copti adaugam usturoiul si pasam cu mixerul vertical.


      Cand amestecul este fin, incepem sa adaugam uleiul de masline. Am adaugat atat cat a fost necesar dupa gustul meu, ulterior am potrivit de sare si piper. Adaugam si patrunjelul taiat fin. Amestecam.


     Dam sosul la rece pentru minim 2 ore. Servim sosul alaturi de fripturile de pui, sau asa cum am mai amintit, si simplu pe felii de paine prajita. Yami, yami!














     Sa aveti pofta si spor in toate!
     Nico


Nicoleta Grófová

1 comentarii :

  1. Am încercat și eu aceasta rețetă. Intradevar este bună!
    https://chefclaudiuvaida.wordpress.com

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.