ROMANIA

SALAM DE BISCUITI, reteta copilariei mele






     Salamul de biscuiti este un dulce al copilariei noastre ceausiste, este un desert ieftin, simplu si gustos. Salamul de biscuiti poate fi pregatit alaturi de micutii din gospadaria dvs., motiv pentru care toti participantii vor fi foarte entuziasmati, atat la pregatirea cat si la paparea produsului finit.
     Avand in vedere ca vorbim despre copilaria mea, este reteta pe care mi-a dictat-o mama la telefon din caietul ei. Este reteta simpla, asa cum se facea ea odata pe vremea comunistilor cand unt nu se gasea si se folosea margarina din belsug. Nu este o reteta "nationala"....am vazut ca mai nou acest termen incepe sa prinda la public.

     INGREDIENTE: 500 g biscuiti populari
                                500 g rahat
                                2 linguri rom
                                200 g nuca
                                1/2 pachet margarina sau unt
                                15 linguri apa
                                4 linguri cacao


     De fiecare data cand veneam acasa cumparam biscuiti populari si rahat sa pregatesc aceasta reteta. Ani la rand biscuitii mei sfarseau mancati cu nutella de catre copii...si de mine, iar rahatul il foloseam in reteta de cornulete fragede cu untura si rahat. In acest an am fost foarte rapida si nu am permis ca istoria sa se repete.




     Biscuitii ii rupem bucatele intr-un castron.
     Nucile le taiem bucatele cu cutitul; la fel procedam si cu rahatul. Am folosit rahat cu diverse arome de fructe, a fost foarte bun si voi mai cumpara.


     Intr-o cratita curata (folosesc aceeasi cratita in care pregatesc numai creme) punem apa si cand incepe sa se incalzeasca adaugam rahatul cubulete, untul sau margarina si cacao. Cand grasimea se topeste luam cratita de pe foc si turnam tot acest amestec peste biscuitii maruntiti. Rahatul si el incepe sa se topeasca usor, nu va speriati, este in ordine.
     Adaugam nuca, romul si incepem sa amestecam cu mana pana cand obtinem o pasta legata, nu foarte tare.


     Incercam sa impartim compozitia din castron in doua parti egale. Pe o folie alimentara rasturnam jumatate din aceasta pasta si cu ajutorul foliei rulam strans dandu-i o forma cat mai rotunda, de salam.


     Dam salamul de biscuiti la rece pana a doua zi cand il putem taia si servi. L-am pudrat cu nuca de cocos pentru un aspect mai deosebit.






     Sa aveti pofta prieteni!
     Nico


Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.