MURATURI SI ALTE CONSERVE

TOPPING DE MURE



     Salutare tuturor!

     Am ajuns sa prepar acest topping din pura intamplare. Avem o cabanuta, sus in varful "dealului", cabana pe care nu o vizitam foarte des. Nu exista stalpi de electricitate si nici apa potabila, motiv pentru care a fost lasata de izbeliste.
     Mie mi se rupe inima, dar daca "stapinii" asta vor, eu nu fac decat sa ma supun. Asadar, am fost intr-o vizita scurta la cabana "Minunea" (doar o minune o mai poate salva) si am gasit acolo o tufa de mure plina de fructe micute si coapte.

     Asa ca m-am bucurat, le-am cules si mi-am zis: "Voi face chiar si numai doua borcane de gem". Intamplarea a facut sa gasesc aceasta reteta de topping in retetarul de la Dr Oetker si cum fiul meu serveste seara puding, m-am gindit ca nu ar strica un sos pentru micul strengar. Simplu ca buna ziua! Iata reteta!










     INGREDIENTE: 1 kg mure
                                400 ml apa                                
                                1 plic Gelfix Clasic 1:1
                                1 kg zahar


     Murele se spala. Cu ajutorul unui mixer le pasam si le trecem apoi printr-o sita pentru a elimina samburii fructelor. 


     Piureul obtinut il punem la fiert impreuna cu apa. Adaugam zaharul din care oprim 2 linguri si lasam la fiert pina ce atinge punctul de fierbere.


     Continutul pliculetului de Gelfix il amestecam cu cele 2 linguri de zahar ramase si il adaugam peste fructe. Lasam sa fiarba inca 5 minute, dupa care se toarna fierbinte in sticlele curate si uscate. Le infiletam si le lasam la racit invelite cu un prosop. Intrebuintam la ornarea inghetatelor, paharelor cu fructe, clatitelor etc.


     Spor la pregatit va doreste Nico!



Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.