CONCURSURI SI COLABORARI

BUCATARIE MAROCANA


     Bun gasit dragii mei!

     Dupa o indelungata absenta de pe blog, iata, ma si ne reintoarcem la viata virtuala. Atat eu, cat si sora mea am fost ocupate cu diverse probleme care ne-au ocupat timpul si nu ne-au mai permis sa fotografiem atunci cind gatim. Ca sa fiu sincera, nici nu prea am mai gatit. Am ajuns la concluzia ca viata in Romania este foarte scumpa, produsele sunt de calitate proasta si mai bine decat sa arunc banii pe fereastra, ma relaxez si incerc sa ma bucur de altceva. Da, eu mi-am petrecut timpul alaturi de fiul meu Lukas si de micuta Maria care pina acum a fost in burtica. La tara, la parintii mei in Romania.
     Dar, poate va intrebati ce legatura au toate cele de mai sus cu titlul articolului: "BUCATARIE MAROCANA"? Ei, au. Voiam sa imi cer scuze, asa pe ocolite, ca nu am mai activat pe aici, de fapt, eu am fost prezenta cat de cat in plan virtual. Nu pe pagina personala, ci pe o pagina cu retete culinare din Slovacia: http://varecha.pravda.sk/ , o comunitate unita unde mi-am facut prieteni noi si unde am castigat deja trei concursuri. Concursuri saptaminale cu premii, premii deosebite ce aduc fericirea in suflet fiecarei gospodine. Ultimul premiu a fost in valoare de 254,30 €. Interesant, nu? Tot ce trebuia sa facem era sa gatim doua retete din bucataria marocana, aperitiv sau ciorbita si o reteta de un fel principal de mincare. In caz de castig, cele doua retete trebuiau gatite intr-o locatie stabilita de ei, respectiv in cadrul unei scoli de bucatari. Asta mi s-a parut partea cea mai grea, dar de dragul castigului, printre altele si un vas tagine pe care mi-l doream de mult, ce nu face omul? Asa ca mi-am ales: SALATA MAROCANA ZAALOUK si TAGINE MAROCANA CU CARTOFI SI MASLINE. Zis si facut. Am fotografiat cele doua procese, m-am inscris in concurs, si, surpriza: am fost printre cei patru castigatori.




     Am fost asa de fericita incat am uitat de partea cu gatitul la scoala de bucatari. Dupa ce euforia a trecut, mi-am amintit acest aspect si am inceput sa ma tem. Sotul meu imi spunea ca nu va merge cu mine in ziua respectiva, iar eu, "vorbitoare nativa de limba slovaca" chiar ma temeam gindindu-ma ca nu voi intelege ce vor spune ceilalti. Dar aceasta intalnire mi-a depasit toate asteptarile. Oamenii au fost calzi si primitori, atmosfera destinsa si de voie buna, iar la final nimeni nu a simtit presiunea competitiei. Am fost asistati si de un bucatar sef de la un restaurant renumit din Bratislava care ne-a ajutat pe fiecare, in special pe mine, care fiind gravida deja in luna a opta ma miscam mai greu. Tot el m-a ajutat si cu prezentarea mincarii, de fapt o sa vedeti singuri care sunt diferentele. A fost o experinta minunata in urma careia m-am clasat pe locul doi. Ar fi interesant daca si la noi, in plan virtual romanesc ar fi astfel de concursuri. Eu am mai participat pe ici pe colo cu cate o reteta, dar niciodata nu am castigat nimic. De multe ori am simtit ca premiile se dau pe prietenii si asta m-a descurajat. Nu vreau sa am prieteni decat dezinteresat, si mai mult de atat, daca nu suntem pe aceeasi lungime de unda, ce am putea imparti? Nu vreau sa va supar cu afirmatiile mele, deci mai bine va atasez fotografii din timpul concursului.

Eu si sotul in incercarea de a pregati specialitatile marocane

Alaturi de ceilalti concurenti

Cele doua retete realizate de mine, coproductie nicopopa&Patrik, bucatarul sef

Concurenti si sponsori

Si premiile....

     Cat de curind imi va permite statutul de lauza voi reveni cu cele doua specialitati marocane. Ma bucur ca v-am regasit dragii mei.

     Sa ne auzim cu bine,
     Nico



Nicoleta Grófová

1 comentarii :

Un produs Blogger.