TORTURI SI PRAJITURI

PLACINTA CU MERE



     Toamna. Afara ploua torential si este deja destul de frig in casa. Incet, incet, aroma de scortisoara si de mere rase se simte si ne invaluie. Astfel ne lasam cuprinsi si invaluiti de noile arome, arome ce ne duc cu gindul la copilarie, ne amintesc de fata draga a mamei si ne fac sa ne simtim din nou copii.




     INGREDIENTE: ALUAT: 600 gr faina
                                                   150 gr zahar pudra
                                                   250 gr unt
                                                   3 oua
                                                   1 praf de copt
                                                   coaja rasa de la o lamaie
                                                   1 plic zahar vanilat

                                   UMPLUTURA: 1 kg mere rase
                                                               zahar dupa gust
                                                               scortisoara
                                                               1 plic zahar vanilat

                                                               1 galbenus pentru uns
                                                               nuca maruntita pentru decor


     Prepararea aluatului: Intr-un castron incapator amestecam faina cu zaharul pudra, zaharul vanilat si praful de copt.


     Adaugam coaja rasa de lamaie, untul la temperatura camerei si ouale.


     Framintam bine si la final obtinem un aluat moale si putin lipicios.


      Il dam la rece invelit in folie alimentara pina cind preparam umplutura.


     Prepararea umpluturii: Merele se curata de coaja si se rad. Le stropim cu zeama de lamaie pentru a nu oxida. Se calesc la foc mic cu putin ulei. Adaugam zaharul vanilat, zahar si scortisoara dupa gust.


     Impartim aluatul in doua. Fiecare jumatate de aluat am intins-o cu sucitorul intre doua bucati de hartie de copt. Astfel aluatul se poate manevra mai ajutor avind in vedere ca este destul de sfaramicios.


     Il asezam in tava impreuna cu hartia de copt.


     Adaugam umplutura si apoi cealalta jumatate de aluat. Ungem cu galbenus de ou si presaram cu zahar tos si nuca maruntita.


     Coacem la 180°C aproximativ 45 minute.


     Bun. Foarte bun. Este incredibil cum fiecare inghititura te reintoarce in trecut si te face sa simti miresmele vremurilor demult apuse. "Unde esti, copilarie, cu padurea ta cu tot?"


     Cu aceasta prajitura, incerc timid sa ma inscriu la concursul gazduit de doamna Laura Adamache. Sa fie cu noroc.

     Salutari tuturor,
     Nico





Nicoleta Grófová

5 comentarii :

  1. Foarte mult imi place prajiturile cu mere e printre favoritele mele deci o sa incerc, o intrebare am si eu cum faceti acele dungulite pe foia de deasupra ? Alina .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prajitura este foarte buna si ma bucur daca va place. Acele dungulite au fost facute cu o forma pentru crestat aluatul si ar fi trebuit sa arate ca acele minipateuri de la fornetti, dar aluatul fiind sfaramicios nu l-am putut intinde sa arate asa...si nu am mai modelat din nou foaia de deasupra, am lasat-o asa. Daca aveti role pentru pasta de zahar puteti incerca cu ele....o sa fie o prajitura originala. Craciun fericit!

      Ștergere
  2. Multrumesc mult chiar o sa o fac! Alina.

    RăspundețiȘtergere
  3. Delicioasa placinta! Am facut-o aseara si jumatate din ea a disparut imediat. Aluatul e super bun! Abia astept sa o incerc si pe cea cu umplutura de branza.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur daca ti-a placut draga mea, chiar sa stii ca si eu o fac foarte des pentru ca o cer mereu ai mei, dar ce este drept, este super buna. Chiar si cind plecam la drum lung cu masina o iau in caserola. Numai bine, Nico

      Ștergere

Un produs Blogger.