ALTE DESERTURI

PRALINE CU DULCEATA DE TRANDAFIRI SI CIOCOLATA ALBA



     Bine v-am gasit!

     A mai trecut un weekend si odata cu el se apropie cu pasi repezi aniversarea zilei mele de nastere. Cum de ceva vreme imi propusesem sa fac praline, iata, cu ocazia aniversarii am zis ca acum este momentul sa incerc minunatele delicatese. Vreau sa imi incant prietenii cu bomboane "homemade".
     Este prima data cind incerc praline. Ustensilele si ciocolata le-am achizitionat mai de mult, dar nu imi gasisem timpul necesar avand in vedere ca este un proces mai laborios. Pentru necunoscatori (nu ca eu as fi foarte avansata in acest domeniu), avem neaparat nevoie de:
 - un termometru digital de bucatarie
 - o placa de marmura sau de sticla
 - spatule de plastic sau metal
 - hartie de copt
 - forme de silicon pentru bomboane de ciocolata
     Un articol util in acest sens gasiti aici.
     Am incercat sa respect intocmai indicatiile scrise de autoare pentru ca sunt verificate si sunt corecte. Mai multe informatii o sa aflam pe parcurs.

PRALINE CU DULCEATA DE TRANDAFIRI SI CIOCOLATA ALBA

     INGREDIENTE: ciocolata cu lapte pentru menaj 
                                                                                                            
                                 Umplutura: 60 gr smantana pentru frisca
                                                  10 gr unt
                                                  100 gr ciocolata alba
                                                  60 gr dulceata de trandafiri (2 linguri mai pline)

     Pregatim ingredientele:


     Pregatirea ciocolatei: O incalzim la bain marie pina ajunge la temperatura de 46°C. Trebuie sa fiti atente pentru ca foarte repede ajunge la aceasta temperatura. Chiar daca nu sunt toate bucatelele de ciocolata topite in acest moment, nu va faceti griji. Prin amestecarea continua toate se topesc. Acum ar trebui sa turnam ciocolata pe o placa de marmura. In general cind aceasta activitate nu se desfasoara la nivel profesional, asa cum este si cazul meu, am citit ca se foloseste o bucata de sticla. Asadar, turnam ciocolata si cu o spatula de platic sau de metal speciala incepem sa lucram ciocolata pina ajunge la temperatura de 27°C. In acest moment o adaugam in bolul de dinainte si o lasam la bain marie pina ajunge la 30-32°C. Atentie mare! Aceasta se intampla intr-o clipa avand in vedere ca temperatura trebuie sa creasca cu numai 3-5°C. Daca ajungem la o temperatura mai mare intreg procesul este compromis. Acest proces poarta denumirea de temperarea ciocolatei si trebuie facut intocmai. In caz contrar, reluam procesul.

    Turnam ciocolata in formele de praline. Incercam sa tapetam peretii formelor cu ciocolata si batem cu forma de blatul de la bucatarie pentru a scoate eventualele bule de aer. Acestea exista si trebuiesc scoase. In continuare trebuie sa scurgem surplusul de ciocolata din forme. Am folosit in acest sens gratarul de la cuptorul cu microunde sub care am pus o bucata de hartie de copt. Eventual daca nu curge ciocolata, o batem de gratar, numai ca de data asta cu forma intoarsa invers, sper ca este logic, nu?  Cu o spatula indepartam excesul de ciocolata de la suprafata formei si bagam forma la rece pina pregatim umplutura.




    Deoarece cu aceasta reteta ma inscriu la concursul organizat de blogul "Pasiune pentru bucatarie" si cum tema este "Retete pentru Valentine's Day si Dragobete", am ales sa folosesc o forma de praline cu motive specifice zilei indragostitilor. Am folosit ciocolata alba pentru a umple aceste motive, lucru evidentiat de fotografiile atasate.





    Pregatirea umpluturii: Dulceata de trandafiri o mixam pina obtinem o pasta fina.


     Intr-un ibric curat ( fara alt miros) turnam smantina. Adaugam untul si dam la foc mic pina se topeste. Cind s-a topit, luam de pe foc si adaugam ciocolata alba si amestecam cu un tel pina se topeste si aceasta. Cind am obtinut o crema fina adaugam dulceata de trandafiri mixata. Odata incorporata, umplutura noastra este gata.


     Turnam in fiecare forma umplutura pina la 2/3 din volumul ei.


     Dam la rece alte 10 minute. Apoi umplem suprafata ramasa cu ciocolata. Daca nu va ramane ciocolata indeajuns sa umpleti formele si folositi ciocolata scursa pe hartia de copt (aceasta dupa 10 minute la rece se dezlipeste foarte usor si poate fi refolosita) trebuie sa reluam procesul de temperare al ciocolatei. In acest punct pralinele noastre sunt gata. Eu le-am lasat in forme pina a doua zi cind le-am scos cu grija sa nu le stric. Le asezam in cosulete speciale de hartie si le putem servi.






     Pofta buna!
     Nico




     PS: Pralinele trebuie sa straluceasca de "sanatate". Aceasta depinde de calitatea ciocolatei folosite. Eu nu am fost foarte multumita de aspect. In urma investigatiilor facute am descoperit ca cea mai buna ciocolata este ciocolata belgiana Callebaut. Ramane numai sa mi-o comand. Se gaseste aici daca doriti si voi. Imi cer scuze pentru calitatea fotografiei. Au fost facute in noapte cind imi dormeau micutii.

     Update: Cu aceasta reteta am castigat locul II la concursul organizat de blogul Pasiune pentru bucatarie. Premiul meu a constat in 10 bucati de Vanilie BOURBON din Madagascar oferite de Pastai de Vanilie.



Nicoleta Grófová

6 comentarii :

  1. Arata foarte bine pralinele tale!
    Nici nu vreau sa ma gandesc ce aroma au de la dulceata aia de trandafiri...
    Procedeul este destul de laborios si implica multa atentie. Deocamdata iau una-doua de la tine - si tin minte reteta :D -poate candva voi avea curaj sa ma apuc de bomboane.
    Bafta la concurs :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Sora mea de data asta recunuosc ca m-ai socat intr-un mod placut.Am crescut atata timp una langa alta dar nu am reusit sa vad niciodata ce ambitie si perseverenta si-a facut cuib in sufletul tau.Te felicit, sper sa castigi concursul, si iti ofer un Oscar.Lia

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna fetelor! Va multumesc pentru urari. M-ati emotionat pe deplin, mai sa imi dea lacrimile si alta nu. Amandoua imi sunteti dragi, va servesc cu placere din pralinele mele. Va imbratisez, Nico

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca asi fi vazut numai pozele finale nu asi fi crezut ca sint facute in casa. Arata perfect

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos pentru apreciere Domnule "The Wandering Oltean". Ne bucuram de vizita dvs si va asteptam cu mare placere si in viitor. Nico

      Ștergere
  5. Arata delicios. Le-ai manca direct din forme. Excelente pentru musafiri. O sa le incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.