DULCETURI SI COMPOTURI

CAJETA



     "Cajeta" este un desert (sirop) tradițional din America Latina, mai precis din Mexic. Este de fapt un caramel gros, consistent și foarte dulce, obtinut din lapte de capra. Este intalnit si sub denumirea de Dulce de leche in spaniolă, Doce de leite în portugheză sau Confiture de lait în franceză. In traducere romaneasca il gasim sub denumirea de dulceata de lapte, produs care am vazut ca se vinde si pe internet sub aceasta denumire.
     Cajeta se poate prepara cu diferite arome dintre care cele mai populare sunt scortisoara si vanilia. In prepararea ei se pot folosi nuci sau stafide. Se intrebuinteaza la prepararea prajiturilor, torturilor, inghetatelor, etc.




     Pentru mine, ca si o concluzie finala, Cajeta este sirop din lapte de capra caramelizat, pe cind Dulce de leche este acelasi sirop numai ca din lapte de vaca. Varianta mai moderna, pentru ca deh! trebuie sa existe si ea, spune ca prepararea se poate face cu lapte condensat de la cutie.
     Deoarece cind am decis sa fac acest sirop caramel Cajeta, nu stiam ca de fapt este dulce de leche, am ales sa denumesc acest articol astfel si ca urmare in prepararea lui am folosit lapte de capra. Termenul l-am intalnit in prepararea unei prajituri mexicane, pe care am facut-o imediat ce minunata mea Cajeta a fost gata. In viitor o sa va prezint si aceasta reteta.

     INGREDIENTE: 1 l lapte de capra
                                  440 gr zahar
                                  1/2 lingurita bicarbonat de sodiu, dizolvat în 1 lingura de apa
                                  o pastaie de vanilie despicata pe din doua

     Se fierb toate ingredientele la foc mic, într-o cratiţă mare, amestecand ocazional până ajunge la consistenţa dorită.


     Eu am abordat o metoda personala si am pregatit totul la cuptor. Imi era teama sa nu se lipeasca laptele pe aragaz si de aceea am bagat cratita la cuptor la 150°C timp de 5 ore. Rezultatul m-a multumit pe deplin. Am obtinut un sos delicat si parfumat. Imediat l-am incercat pregatind clatite.





     Cu drag,
     Nico


Nicoleta Grófová

2 comentarii :

Un produs Blogger.