PAINE SI ALUATURI

POGACELE CU JUMARI



     Pentru ca se apropie perioada rece din an si pentru ca la noi ploua cam o zi da, una nu, am zis ca trebuie neaparat sa va arat aceasta reteta. Este facuta inca din decembrie 2012 dupa reteta prietenului meu Patrik. Sunt foarte foarte bune si dovada este faptul ca nu am reusit sa le fac fotografii decat in tava dupa ce le-am scos din cuptor.

     INGREDIENTE: 500 g faina Dobrogea
                              250 g jumari
                              1 ou
                              50 ml ulei
                              250 ml lapte
                              125 g smantana acra
                              40 g drojdie
                              10 g zahar
                              sare si piper negru macinat dupa gust

     Drojdia o frecam cu zaharul si turnam peste ea laptele caldut. Lasam la dospit.
     Jumarile le dam prin masina de tocat sau le bagam la robot pana obtinem o pasta. Am procedat ca in varianta a doua.




     Intr-un castron punem faina, smantana, oul, uleiul, jumatate din cantitatea de jumari (125 g), sare si piper negru dupa gust. Turnam drojdia si laptele si framantam aluatul pana incorporam toate ingredientele.


     Acoperim castronul cu aluat si lasam la dospit pana isi dubleaza volumul. Dupa dospire intindem aluatul pe suprafata de lucru in foaie groasa de 1 cm. Peste aluat intindem uniform pasta de jumari ramasa.


     Impachetam aluatul aducand in mijloc partile laterale pe lungime si apoi inca o data il pliem pe jumatatea liniei de imbinare obtinute. Impaturim aluatul  obtinut inca o data ca mai sus si il acoperim.


     Lasam la dospit inca o data pana ce isi dubleaza volumul. Aluatul dospit il intindem pe suprafata de lucru in foaie graosa de 1,5 cm. Cu ajutorul unui cutit ascutit vom cresta sub forma de grilaj intreaga suprafata a aluatului. Cu ajutorul unei forme rotunde, mai mici sau mai mari in functie de preferintele dvs, vom taia pogacelele.


     Le asezam in tava tapetata cu hartie de copt si le ungem la suprafata cu ou batut.


     Le coacem in cuptorul incins la 175°C pentru 15-20 minute sau pana se rumenesc la suprafata. Sunt foarte bune langa un pahar de bere sau vin. In Slovacia sunt nelipsite de la intalnirile intre prieteni pe perioada iernii.


     Hai noroc!
     Nico





Nicoleta Grófová

12 comentarii :

  1. Doamne cat sunt de bune calde scoase din cuptor !
    Hai ca mi-ai facut pofta Nico draga....
    Mi-ar place daca ai avea timp sa citesti ce scrie aici:
    http://sidyskitchen.blogspot.ro/2013/09/multumiri.html
    O zi minunata !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna draga mea! Imediat ma duc sa citesc si sa vad despre ce este vorba. Ma bucur ca iti plac pogacelele mele si va salutam din innorata Bratislava. Numai bine, Nico

      Ștergere
    2. Draga Nico,
      am facut azi pogacelele cu jumari si au iesit SUUUUPER BUNE!MULTUMESC!

      Ștergere
    3. Foarte buna rețetă. Abia aștept sa o fac.

      Ștergere
  2. Tare mult imi place si o sa fac si eu ,o intrebare am dupa ce impaturim aluatul odata , intindem iar si pe urma il impaturim din nou ? nu am inteles prea bine! multumesc .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aluatul il impaturim o singura data; adica intindem foaie, ungem cu pasta de jumari, apoi impaturim asa cum scrie in reteta - 1 data, acoperim si lasam la dospit. Apoi intindem foaie de 1,5 cm si taiem pogacelele. Sa aveti succes, Nico

      Ștergere
  3. Eu apreciez ca fiind cea mai reusita reteta din cate am facut pana acum. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  4. AM FACUT RETETA ESTE FOARTE BUNA MAI ASTEPT SI ALTE RETETE VA
    PUPPPPPPPPPPP

    RăspundețiȘtergere
  5. Într-adevăr este cea mai bună rețetă. Au iesit grozav de bune de fiecare dată. Eu fac jumările așa după cum am învățat de la socrii mei din Buzău. Slănina cruda se sărează și se afumă (nu mult, doar un fum...) apoi se prăjește. Gustul este deosebit...Va felicit pentru rețetă chiar daca a trecut ceva timp de când ați publicat-o...

    RăspundețiȘtergere
  6. Acum le-am făcut și aștept sa vad rezultatul final.
    Eu le impachetam de mai multe ori.

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.