ALTE DESERTURI

CINNABON - RULOU CU SCORTISOARA



     Salut,

     Imi place sa "scormonesc" prin arhiva blogului si imi place sa ma intorc inapoi in timp la perioada cind nu stiam mai nimic sa gatesc. Asa se face ca de multe ori descopar retete pe care le-am incercat si pe care nu le-am postat niciodata pe blog cum este cazul retetei de fata; sau pur si simplu imi amintesc de retete care mi-au fost sterse de pe vechiul blog. Stiu ca aceasta reteta a fost odata "la moda" prin blogosfera culinara romaneasca, perioada in care am incercat-o si eu...ca orice pofticioasa. Fotografiile sunt datate 04.09.2010, si chiar daca nu sunt ele foarte reusite, este munca mea si ma bucur sa imi amintesc de momentele in care am savurat aceste rulouri delicioase.
     Reteta este preluata de pe blogul "Micuta casa". Multumesc frumos pentru delicioasa reteta.

     INGREDIENTE: Aluat: 12.5 gr dojdie uscata
                                       240 ml lapte cald
                                       95 gr zahar
                                       80 gr unt moale
                                       1 lingurita rasa sare
                                       2 oua
                                       400 - 450 gr faina

                             Umplutura: 200 gr zahar brun
                                              2 ½ linguri rase scortisoara
                                              80 gr unt moale
                                              3 linguri rase faina

                             Glazura: 90 gr unt
                                          195 gr zahar pudra
                                          90 gr crema branza Philladelphia sau alt tip
                                          ½ lingurita extras de vanilie
                                          un praf de sare


     Pregatirea aluatului: In laptele cald dizolvam drojdia. Adaugam zaharul, untul moale, sarea, ouale si 300 gr. faina. Amestecam bine toate aceste ingrediente si apoi adaugam putin cate putin faina ramasa. Aluatul trebuie sa fie elastic si usor lipicios, dar sa nu se lipeasca de maini. In fuctie de consistenta aluatului adaugam sau nu toata cantitatea de faina. Ungem vasul in care am framantat cu ulei si punem acolo aluatul la dospit pana isi dubleaza volumul. Binenteles ca pe toata perioada dospirii acoperim vasul cu un prosop de bucatarie.




     Prepararea umpluturii: In timpul in care aluatul se dospeste, intr-un castron amestecam zaharul brun, faina si scortisoara.

     Dupa dospirea aluatului, pe suprafata de lucru presarata cu faina il intindem cu ajutorul sucitorului pana obtinem un dreptunghi de dimensiuni 40x50 cm. Foaia de aluat ar trebui sa fie groasa de aproximativ jumatate de cm. Peste aluat intindem untul moale cu o spatula si apoi presaram umplutura.


       Rulam aluatul pe latura mare a dreptunghiului, cu grija si cat mai strans. Ruloul obtinut il taiem cu ajutorul unui fir de ata in bucati groase de 4 cm. Folosim ata pentru a nu se strica forma ruloului obtinut; la taierea cu ajutorul cutitului de la presare se poate modifica forma miniruloului. Taietura cu ata o facem trecand ata sub rulou si impreunand capetele atei, strangand ca si cum am face un nod. Este foarte simplu.
     Asezam rulourile obtinute intr-o tava tapetata cu hartie de copt si la distante rezonabile astfel incat la dospirea din timpul coacerii sa nu se uneasca intre ele (eu asa am procedat, reteta originala prevede altceva).


     Introducem tava in cuptorul incins la 200°C pentru 10 minute sau pana cind marginile incep sa se rumeneasca.

     Prepararea glazurii: In timpul coacerii rulourilor vom pregati glazura amestecand toate ingredientele pana obtinem o crema densa si pufoasa.
     Cand rulourile sunt coapte si fierbinti din cuptor,

acesta este ultimul salvat si ramas in tava

     se acopera generos cu glazura preparata. Fiind fierbinti glazura sa va topi si va patrunde peste tot. Rulourile se servesc calde. Sunt bune, bune, bune, atat de bune ca o sa vreti sa le repetati iar si iar, la nesfarsit.


     Sa aveti pofta,
     Nico




Nicoleta Grófová

4 comentarii :

Un produs Blogger.