PREPARATE PASTE

TORT CU MASCARPONE SI CAPSUNI



     Hristos a Inviat!

     Deja aproape ca suntem "dupa Pasti" deoarece timpul zboara repede. Astazi este ultima zi libera, de maine ne intoarcem iar la indatoririle zilnice. Eu am luat deja in greutate cu ocazia Pastelui.....acum trebuie sa le dau jos. Ca sa vedeti de ce, va prezint tortul nostru de Paste. Este facut dupa reteta lui Violeta Postolache, o bloggerita foarte priceputa la gatit. Va invit pe blogul ei Caietul cu retete  sa ii descoperiti retetele minunate.
     Multumim Violeta pentru reteta, este minunata!

     INGREDIENTE: Pentru blat:  7 oua
                                                      7 linguri zahar
                                                      7 linguri faina
                                                      3 linguri cacao
                                                      100 g ciocolata amaruie
                                                      1 lingurita praf copt

                                Pentru sirop:  200 ml apa
                                                       4 linguri zahar
                                                       1 pliculet zahar vanilat

                                Pentru crema:  500 ml smantana pentru frisca
                                                         500 g mascarpone
                                                         200 g zahar pudra
                                                         400 g capsuni
                                                         3 plicuri gelatina
                                                         4 linguri zahar tos

                                Pentru ornat:  250 ml smantana pentru frisca
                                                        1 pliculet zahar vanilat
                                                        2 cutii Margarete decor de la Dr. Oetker
                                                        100 g ciocolata alba


     Pentru pregatirea blatului  am procedat astfel:  Batem ouale cu zaharul pana se albesc si compozitia este cremoasa. Adaugam faina, praful de copt, cacaoa si ciocolata rasa.
     Turnam compozitia in forma reglabila, unsa cu ulei si tapetata cu faina. In tava de aragaz in care am copt blatul am pus hartie de copt.


     Coacem blatul la 180°C pana trece testul cu scobitoarea.


     Legat de blat, as dori sa precizez ca platoul meu pentru torturi are diametrul de 22 cm, de aceea am setat forma la 22 cm. Initial retinusem ca forma Violetei are diametrul de 25 cm si am spus ca nu este foarte mare diferenta. Deorece tortul meu a iesit foarte inalt, m-am uitat din nou in reteta si observ ca de fapt forma avea 28 cm. De la 22 cm la 28 cm este destul, fapt pentru care tortul a fost inalt. Daca nu aveti o tava rotunda de 28 cm micsorati ingredientele. Totul este posibil...daca citesti cu atentie reteta.
     Lasam blatul sa se raceasca si apoi il taiem in doua; daca stiam ca tortul la final iese asa inalt cu crema cu tot, l-as fi taiat in trei.




     Pregatirea cremei:  Mixam mascarpone cu zaharul pudra.
     Smantana pentru frisca o batem pana se intareste.
     Gelatina o pregatim conform indicatiilor de pe ambalaj.
     Capsunile le taiem bucatele si le presaram cu zahar tos. Le lasam 15-20 minute si apoi le punem la scurs intr-o strecuratoare.
      Peste frisca adaugam amestecul de mascarpone cu zahar, gelatina si la final capsunile scurse bine de suc. Amestestecam cat sa fie amestecul omogen.

      Pe un platou asezam blatul pe care il insiropam cu jumatate din siropul pregatit. In jurul blatului asezam inelul reglabil pentru tort si turnam jumatate din crema daca am taiat blatul in trei, sau toata crema daca am taiat blatul in doua.


     Asezam a doua bucata de blat pe care o insiropam, turnam crema si la finalul ultima parte de blat insiropata. Daca am taiat blatul in doua, punem toata crema odata si acoperim cu cealalta jumatate de blat pe care o insiropam cu sirop.
     Dam tortul la rece pana a doua zi.




     Decorarea tortului:  Fiindca mi-a placut foarte mult tortul  prezentat in aceasta campanie la Dr. Oetker, am incercat sa realizez acest decor. Am batut smantana cu un pliculet de zahar vanilat si am imbracat tortul cu frisca rezultata.
     Cu ajutorul curatatorului de legume am facut carlionti de ciocolata pe care i-am bagat pentru 5 minute la congelator ca sa nu mi se topeasca in mana cind ii presar peste tort. Presaram carliontii de ciocolata alba peste tort si asezam margaretele (fara frunzulite) atat la suprafata tortului, cat si pe lateralele acestuia. Dam din nou la rece pana la servire.




     Sa aveti o saptamana usoara si frumoasa!
     Nico


Nicoleta Grófová

4 comentarii :

  1. Adevarat a inviat! Tortul este un deliciu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Minunat arata draga mea Nico si sunt sigura ca a fost foarte, foarte gustos !
    Din pacate eu am intrat aici sa iau tortul in forma de MIEL....dar nu l-am gasit ....
    Ai uitat de campania mea ?http://sidyskitchen.blogspot.ro/2014/05/parada-campaniei-de-sarbatoare.html
    Te tzuc cu drag !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Sidy si iarta-ma ca in final nu am putut sa imi tin promisiunea. Daca iti amintesti, la un moment dat am scris ca ma retrag....ei bine, a trebuit sa dispar 2 saptamani din peisaj, fara folos, dar asa-i viata. Numai bine, Nico

      Ștergere

Un produs Blogger.