APERITIVE SI SALATE

PATEU DE CASA



     Va place pateul de ficat la nebunie (ca si mie dealtfel) si v-ati saturat de cel cumparat? Va este teama de multimea de E-uri ce il poate contine? Ei bine, reteta aceasta este "the best", are textura pateului cumparat si este atat de buna ca, fara sa mint, eu mananc numai pateu o zi doua cind il fac. Iata reteta:

     INGREDIENTE: 400 g ficatei de pui
                               4 oua
                               250 ml smantana fermentata cu 32% grasime
                               1 lingurita de sare
                               piper negru macinat dupa gust
                               150 g grasime sau ulei


     Ficateii ii curatam si ii taiem in doua. Intr-un blender adaugam toate ingredientele,


     si mixam pana obtinem o pasta lichida si fluida.
     Legat de grasime as vrea sa va precizez ca daca nu am ulei, am folosit grasime de rata sau de gasca. Fie pastrati grasimea scursa de la o rata sau gasca fripta la cuptor, fie o cumparati din comert ambalata in cutii de plastic (asa este la noi cel putin, in Romania nu stiu, dar ar trebui sa se gaseasca).




     Mai departe putem pragati pateul prin doua metode. Prima si cea mai practica este sa turnam pasta obtinuta in borcane curate (umplem cam 3/4 din borcan), inchidem bine borcanele si le punem la fiert intr-o oala cu apa. Le fierbem aproximativ o ora.



     Dupa fierbere si racire borcanele le pastram la frigider pentru o saptamana. Odata deschis borcanul trebuie consumat in 2-3 zile, de aceea folositi borcane in functie de marimea familiei dvs. Eu de obicei, las unul doua borcane la frigider, celelalte le bag la congelator si ulterior decongelez cate un borcan in weekend-uri cind suntem toti acasa, sa il consumam repede si sa nu se strice.




     Cealalta metoda este sa il pregatim in forme de aluminiu sau de ceramica; caz in care aveti musafiri sa zicem, si stii sigur ca se poate consuma imediat. Se va proceda la fel, adica se va acoperi forma cu folie de aluminiu si se vor aseza formele intr-o tava mai inalta in care punem apa calduta.



     Bagam tava in cuptorul incins la 180°C si lasam la cuptor pana se observa ca pasta s-a inchegat.      Va recomand prima metoda, este incercata si rasincercata de mine de nenumarate ori. Pot sa spun ca este cea mai buna si rapida reteta incercata de mine pana acum. Imi place pateul fin, de aceea metoda cu fierberea ficateilor si pasarea lor nu ma incanta.




     Reteta o am de la prietenii nostri de aici si o pregatesc mereu; pateu din comert nu consumam. Sper sa va placa si sa il incercati. Va garantez ca nu veti regreta.

     Spor in toate,
     Nico


Nicoleta Grófová

23 comentarii :

  1. Sincer arata mai bine decat orice pateu!
    Notat reteta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Super, sa revii cu impresiile legate de reteta. Ma bucur daca iti place :)

      Ștergere
  2. Ce fain arata!! L-am adaugat la favorite, trebuie sa-l testez :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gaby, o sa te urmaresc sa vad cind il faci, este foarte buna reteta, o sa vezi. :)

      Ștergere
  3. Maxim imi place, reteta asta e fix pe gustul meu, in weekend fac pateu, revin cu impresii :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga mea Nico si noua ne place mult pateul si il fac si eu din ficatei, dar...total altfel.
    Saptamana viitoare nu sunt acasa, dar cealalta cu siguranta am sa fac reteta asta ca prea tentanta este !
    Multumesc mult de idee si...mult succes! Sti tu unde....!
    Te tzuc cu drag !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sidy, tu ma faci asa fericita cind imi scrii ca incerci reteta mea...nici nu iti dai seama. Pe mine reteta asta m-a fermecat pentru ca nu trebuie sa muncesc mult la ea, are consistenta asa fina ca la cel cumparat si un gust super, super bun. Multumesc pentru urare, sper sa reusesc...acum colac peste pupaza am racit si ma simt destul de rau. Vedem, poate am noroc. Numai bine, Nico

      Ștergere
  5. Buna ziua!
    Va multumim pentru retete, Cand spuneti smantana va referiti la cea speciala pentru gatit, (lichida) sau se poate folosi orice smantana fermentata cu 35% grasime? Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara! La mine exista 2 tipuri de smantana, nu o sa mai vorbesc despre ele pentru ca nu ar fi concludent, asadar voi raspunde concret si la obiect. Prietena mea Violeta m-a invatat ca smantana pe care eu am folosit-o eu, in Romania ar putea fi tradusa in smantana fermentata cu 32% grasime. Asadar, cred ca este cea mai indicata si singura ati gasit raspunsul. Smantana pentru gatit eu o folosesc numai la supe crema pe baza de lapte. O seara frumoasa va doresc, Nicoleta

      Ștergere
    2. Am facut reteta, cu smantana pt gatit. Rezultatul final : EXCELENT!

      Ștergere
    3. SUPER, ma bucur nespus ca v-a placut si ca ati fost fericit/a. Toate cele bune, Nico

      Ștergere
  6. Abia acum am vazut reteta . O sa incerc si eu in curand

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu vei fi dezamagita Miha daca incerci reteta. Spor in toate iti doresc, Nico

    RăspundețiȘtergere
  8. Si eu fac pateu de casa total diferit...condimentat, aici in reteta nu vad niciun condiment in afara de piper. Fara nimic altceva este bun ? Nu are gust de ficat fiert si atat , totusi condimentele dau savoare preparatului.....

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna draga mea. Reteta de pateu de mai sus este foarte gustoasa cu toate ca nu adaugam decat piper in realizarea ei. De curiozitate o sa ma uit pe o cutie de pateu din comert sa vad ce condimente contine. Este adevarat ca, condimentele dau savoare preparatelor, dar in cazul de fata, cred ca daca doresti poti adauga condimentele preferate sau care crezi ca se potrivesc alaturi de ficatul de pui. Pentru mine reteta asta este cea mai buna reteta de pateu incercata si nu renunt la ea asa usor. In congelatorul meu mereu se gasesc borcane de pateu de casa si noi o adoram fara sa exagerez. O zi frumoasa, Nico

    RăspundețiȘtergere
  10. Pana la urma m-ai facut atat de curioasa ca o sa fac o data, nu are ce sa fie rau.
    Poate iti dau reteta mea, nu e a mea, pardon, tot luata de la fete de pe bloguri.
    E cu nucsoara, ienibahar, piper, ceapa, usturoi, unt, si bulion facultativ, eu pun !
    O zi frumoasa si tie, de fapt numai zile frumoase de acum inainte, ca asta e pe sfarsite ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca mi-ai scris. Acum la randul meu si eu sunt curioasa sa incerc reteta ta. Adresa mea de mail este nicoleta.grofova@gmail.com si poate imi trimiti linkul sau reteta pe care tu o faci. M-as bucura mult si promit sa o incerc. Toate cele bune si frumoase si tie, Nico

      Ștergere
  11. Pentru cei suspiciosi ca mine, ii anunt ca am facut reteta si este foarte bunaaaa, seamana cu pateul din comert, deci merita sa faceti, acum ramane sa puneti dupa gust si anumite condimente care va plac, multumim Nico !

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc frumos si ma bucur ca ti-a placut. Daca mai adaugi alte condimente si imbunatatesti gustul retetei, te astept cu detalii. Numai bine, Nico

    RăspundețiȘtergere
  13. Am încercat rețetă, aștept sa se răcească! Revin!

    RăspundețiȘtergere
  14. Ma bucur Irina, astept sa imi spui daca ti-a placut. Numai bine, Nico

    RăspundețiȘtergere
  15. Reteta este excelenta!!!! E singura reteta cu ficatei PE care o ingurgita baietelul meu, extrem de mofturos. Chiar mai mult, este unul dintre putinele lui alimente preferate, la nivel cu pizza. Multumesc mult Nico!!!!

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.