ALTE DESERTURI

ȘUHAIDĂ CU NUCĂ (ORECHOVÉ ŠUHAJDY)



     Șuhaidele se pregătesc de sărbători (Paşte sau Crăciun) în Slovacia. Sunt dulciuri din ciocolată care se realizează în coşuleţe de hârtie, fără coacere şi cu diverse umpluturi: nuci măcinate, migdale măcinate, stafide, lapte condensat, etc. Rezistă mult timp şi mie mi-au placut foarte tare fiind fan ciocolată. Ca o paranteză, îmi amintesc cum visam ca din primul meu salariu să îmi cumpăr o cutie cu ciocolată. Nu am cumpărat-o nici până în ziua de astăzi, dar poate odată şi odată vine Moşul la mine cu o cutie mare de ciocolată.

     INGREDIENTE: 250 g margarină Rama
                                100 g cacao
                                100 g ciocolată de menaj
                                200 g zahăr pudră

                                Umplutura:  200 g nuci măcinate
                                                     4 linguri de lapte
                                                     100 ml rom sau coniac
                                                     zahăr pudră după gust

                                jumătăţi de nuci pentru ornat, fulgi de nuca de cocos

     Într-un castron amestecăm nucile măcinate cu laptele şi romul sau coniacul. Dacă doriţi puteţi pune acest amestec pe foc pentru maxim 5 minute...eu am sărit această etapă. După gust, se poate adăuga zahăr pudră dacă vi se pare că este prea mare concentraţia de alcool...dacă vă pişcă la limbă. Acoperim cu o farfurie şi lăsăm să se întrepătrundă gusturile.





     Separat, topim margarina la bain-marie şi cînd este lichidă adăugăm ciocolata ruptă bucăţele şi praful de cacao. Amestecăm până cînd glazura este fină şi omogenă. Punem zahărul pudră şi amestecăm. Luăm ciocolata de pe foc şi pregătim formele de brioşe. Aşezăm în ele coşuleţe de hârtie.


     Punem în fiecare coşuleţ de hartie câte 2 linguri de ciocolată şi dăm tăvile la rece. Cu atenţie, înclinăm tăvile de brioşe astfel încât să îmbrăcăm în ciocolată 2/3 din fiecare coşuleţ. Această operaţiune am făcut-o de mai multe ori până când ciocolata s-a răcit complet.... pentru a fi mai gros stratul de ciocolată care îmbracă coşuleţul de hârtie.


     Cu o linguriţă aşezăm în fiecare coşuleţ umplutura de nuci (1-1,5 cm înălţime). Am încercat să nivelez oarecum umplutura şi să nu o lipesc de marginile cosuleţului de hartie.


     Completăm cu ciocolată astfel încât să umplem fiecare coşuleţ.


     Deasupra le decorăm imediat cu jumătăţi de nuca sau cu fulgi de nucă de cocos. Dăm din nou șuhaidele la rece până se solidifică ciocolata.



     Şi acum sunt gata de servire.







     Să aveţi poftă dragii mei,
     Nico


Nicoleta Grófová

3 comentarii :

  1. Pare tare buna!
    O rugaminte de precizare: care este concentratia (de cacao) a ciocolatei?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Concentratia de cacao din ciocolata a fost de 52%. Multumesc frumos ptr comentariu.

      Ștergere
  2. Doamne, imi aminteste de copilarie, mergeam in Bihor la bunici si acolo am mancat aceste dulciuri...se gaseau si in cofetarie, suhaida, aproape am uitat de ele

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.