TORTURI SI PRAJITURI

PRAJITURA INTELIGENTA CU CIOCOLATA



     Prajitura inteligenta cu ciocolata sau prajitura desteapta cu ciocolata cum o numesc altii, este o prajitura gustoasa, cu gust intens de cacao, usor amaruie si extrem de rapida. Aceasta reteta am incercat-o dupa un site francez. Am facut-o deja de doua ori pana acum si noua ne-a placut foarte tare.

     INGREDIENTE: 280 g zahar
                                250 g unt
                                140 g faina
                                80 g cacao
                                1 l lapte
                                8 oua
                                1 lingura apa
                                un praf de sare


     Untul il topim in cuptorul cu microunde.
     Faina o amestecam cu cacaua pudra.
     Albusurile le separam de galbenusuri.
     Galbenusurile le frecam spuma cu zaharul si apa pana se albesc. Adaugam untul topit si mixam pana cind amestecul este omogen si foarte fin. Are consistenta unei creme. Incepem sa adaugam treptat cu lingura ingredientele uscate (faina, cacao) si cand acestea sunt incorporate, adaugam laptele.




     Separat batem albusurile spuma tare cu un praf de sare. Albusurile spuma le adaugam peste compozitia cu galbenusuri si amestecam.
     Tapetam o tava de dimensiuni 25x35 cm cu faina si turnam compozitia obtinuta.


     Coacem prajitura in cuptorul incins la 160°C pana cand incercata cu o scobitoare, aceasta iese curata. Dupa ce s-a racit, o dam la rece pentru 2-3 ore, dupa care putem taia si servi. Inainte de servire, presaram sau nu zahar pudra.






     Sa aveti pofta!
     Nico





Nicoleta Grófová

2 comentarii :

  1. Buna ziua,

    Am facut aceasta prajitura in week-end si nu regret! Chiar daca initial am fost putin sceptica [1 litru de lapte!!] nu regret ca am 'riscat' si am incercat aceasta reteta super delicioasa si apreciata foarte mult de prietenul meu, mai ales, mare fan al prajiturilor facute acasa.

    Va multumim pentru retetele de pe acest site, mereu bune si interesante ;-)

    Spor in toate!
    Cristina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu va multumesc si ma bucur daca prajitura a fost apreciata de familia dvs. Toate cele bune si mult succes in tot ceea ce faceti! Cu prietenie, Nico

      Ștergere

Un produs Blogger.