PREPARATE PASTE

TORT CU CREMA DE UNT, NUCA SI VISINE



     Tortul preferat al sotului meu! Este tortul pe care l-am facut de multe ori dar caruia niciodata nu reuseam sa ii fac fotografii. De Pastele catolic din acest an (27 martie 2016) am avut mai mult noroc. Sper sa va placa tortuletul nostru si sa il incercati. Este delicios la temperatura camerei; daca este servit imediat dupa ce este scos din frigider nu este la fel bun .... asta-i parerea mea.

     INGREDIENTE: Blat: 6 oua
                                         150 g zahar pudra
                                         50 g nuci macinate
                                         100 g faina

                                Crema: 250 g unt
                                             200 g zahar pudra
                                             1 galbenus proaspat
                                             50 g nuci macinate
                                             3 linguri de rom
                                             30 g cacao
                                             gem de visine sau alt gem acrisor
                                             1 borcan compot de visine fara samburi




     Pregatirea blatului: Incalzim cuptorul la 180 °C. Separam albusurile de galbenusuri.
     Am folosit mixerul si de aceea, am pus albusurile in recipientul mixerului cu un praf de sare. Am batut spuma albusurile si am adaugat treptat zaharul pudra, cu lingura. Cind zaharul pudra a fost incorporat am adaugat nucile macinate si faina, la fel, treptat cu lingura.
     Am pus hartie de copt in tava aragazului, am uns cu unt si presarat cu faina forma de tort reglabila pe care o am. Diametrul tortului a fost de 24 cm. Am asezat inelul reglabil in tava aragazului si am turnat compozitia blatului. Dam tava in cuptorul incins si lasam la copt pana se rumuneste blatul la suprafata, binenteles si pana cand trece testul cu scobitoarea si aceasta iese curata din blat. Blatul dupa coacere arata astfel:



     A doua zi sau dupa ce blatul s-a racit il taiem in trei parti egale.
     Compotul de visine il strecuram printr-o sita si lasam la scurs visinile pana cand le vom folosi.

      Prepararea cremei: Untul la temperatura camerei impreuna cu galbenusul se freaca spuma cu zaharul pudra. Adaugam nucile macinate, cacaua, romul si amestecam. Cind crema este omogena dam deoparte.

     Asamblarea tortului: Pe un platou asezam primul blat. Il insiropam cu compotul de visine.


     Ungem cu gem de visine primul blat (eu am folosit gem de coacaze cu rubarba) si il asezam pe cel de al doilea. Si pe acesta il insiropam cu compot de visine.


     Peste cel de al doilea blat punem 1/3 din crema de unt. Peste crema asezam una langa alta jumatati de visine ca in imaginea de mai jos:


     Cu ajutorul unui spatule pentru creme si cu atentie nivelam peste visine inca 1/3 din crema de unt. Crema ramasa va fi folosita pentru imbracarea exterioara a tortului.


     Aseazm ultimul blat pe care il insiropam cu comportul ramas. Dam tortul la rece pentru 2-3 ore dupa care il imbracam cu crema ramasa. Va recomand sa lasati crema ramasa la temperatura camerei pana cind o veti folosi.
     Decoram tortul dupa preferenta. Am folosit pentru decorarea lui frisca, oua de ciocolata si ornamente de ciocolata Dr. Oetker in ton cu momentul.












     Sa aveti pofta prieteni!
     Nico

     PS: Va las sa visati frumos alaturi de Catalin Crisan.




Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.