MAROC

LAMAI MURATE



     Lamaile din fotografie le-am pus la murat inca din vara, respectiv in iunie. Nefericitele sunt papate de mult si pentru ca zilele trecute am mai pus la murat inca un borcan plin cu lamai, mi-am propus sa postez si pe blog reteta.
     La momentul in care am preparat primul borcan m-am inspirat de la domnul Radu Popovici care in materie de condimente si exotism este pe primul loc in blogosfera. Asadar au avut succes lamaile murate si implicit retetele de tagine preparate cu acestea. Sunt usor de preparat si dau un gust deosebit mancarii.

     INGREDIENTE: 5-6 lamai, sau cate este nevoie ca sa umplem borcanul
                                  500 g sare grunjoasa
                                  bucati de scortisoara 
                                  3-5 foi de dafin
                                  ulei de masline cat sa acopere suprafata borcanului
                                  apa proaspata ca sa umplem borcanul

     Se degreseaza bine lamaile cu apa si detergent si se sterg cu un prosop curat. Cu un cutit ascutit se taie lamaia in sferturi, taieturi care nu despica total lamaia. Taieturile se opresc cam la 1 cm distanta de capatele lamaii. Se deschide lamaia cu grija sa nu se rupa, se indeparteaza samburii vizibili si se indeasa sare din belsug in deschizaturi.




     Intr-un borcan curat punem 1-2 linguri de sare si apoi asezam cu grija lamaile, presandu-le putin pentru a incapea cat mai multe. Printre ele presaram sare, punem foile de dafin si bucatile de scortisoara. Se umple borcanul cu apa calda dupa care turnam ulei cat sa acopere toata suprafata apei. Procedam astfel pentru a proteja continutul borcanului de eventualul contact cu aerul. Se inchide bine capacul borcanului si se lasa 4-6 saptamani intr-un loc uscat, intunecos si rece, dupa care le putem folosi.
     Lamaile inainte de a fi folosite se spala sub jet de apa. Pot fi utilizate in intregime, atat pulpa cat si coaja. Cu lamaile din primul borcan am facut 2 retete de tagine dintre care la una am pus numai pulpa lamaii, iar la cealalta numai coaja.
     Dupa deschiderea borcanului pot fi folosite si dupa un timp mai indelungat, conditia esentiala este sa existe stratul protector de ulei la suprafta borcanului.

     Spor la preparat va doresc,
     Nico





Nicoleta Grófová

1 comentarii :

  1. Asta n-am incercat-o niciodata...
    Trebuie sa vad si eu ce gust au - ca tare le-ai laudat ;)
    O saptamana reusita!
    Te imbratisez cu drag,
    Alina

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.