CARNE SI MANCARURI CU CARNE

ARIPI DE CURCAN LA CUPTOR CU CARTOFI SI UMPLUTURA CU BACON



     In urma cu cateva saptamani, intr-o duminica la prinz am avut aceste aripioare in meniu. Au fost extrem de delicioase, dar cel mai repede si mai repede s-a mancat umplutura. Este ieftina si in acelasi timp foarte buna.    
Reteta acestei umpluturi am gasit-o pe un sait slovac, de fapt cu ea ar trebui umplut curcanul. Dar cum la noi "Ziua recunostintei" nu a fost si cum nu am avut un curcan intreg, am adaptat-o si am copt-o in tava de cozonac. In general eu asa pregatesc umpluturile; mi se pare astfel mai elegant. De fapt, recunosc ca, in sinea mea imi displace ideea de a umple puiul (curcanul, rata sau mai stiu eu ce alta oratanie).
     Sa trecem la fapte!

     INGREDIENTE: carne de curcan (pulpe sau partea superioara de la aripi cum am avut eu)
                                    cartofi taiati rondele mai groase
                                    rozmarin proaspat sau uscat
                                    piper, sare - dupa gust

                                    Umplutura: 4 oua
                                                      1 cub concentrat de legume
                                                      125 g bacon feliat subtire
                                                      100 ml lapte
                                                      5 cornuri
                                                      o jumatate de ceapa
                                                      2 catei de usturoi
                                                      sare, piper - dupa gust
                                                      2 cuburi de unt (ca cele de drozdie)

     Carnea de curcan o putem fierbe sau nu in prealabil. Eu am avut o curca de la mama de la tara si m-am temut ca nu se va frige bine, asa ca am fiert-o in prealabil in apa cu sare.
     Cartofii ii curatam si ii taiem rondele mai groase.
     Intr-o tava asezam randuri de cartofi printre care intercalam bucatile de carne. Ca si cantitati nu va pot recomanda ceva cu strictete; in functie de marimea tavii, a familiei si de ce nu, a bugetului. Saram, piperam dupa gust si presaram cu rozmarim uscat sau proaspat. Turnam in tava o cescuta cu apa sau de supa de la carne. Acoperim tava cu folie de aluminiu si coacem acoperit pina carnea se inmoaie, apoi descoperim si coacem pina carnea capata o crusta frumoasa, aurie.


     Umplutura: Intr-o tigaie adanca punem un cub de unt. Cind s-a topit untul adaugam ceapa taiata cubulete si usturoiul pisat. Prajim pret de 1-2 minute si apoi adaugam baconul taiat fideluta. Dupa ce prajim baconul (nu sa il ardem) se adauga cornurile taiate cubulete micute. Prajim mai departe lasand sa se prajeasca si painea putin. Adaugam oualele amestecate cu laptele si cu concentratul de legume. Marim intensitatea flacarii de la aragaz in acest moment  si amestecam energic. Saram, piperam si umplutura este gata.
     In cazul in care umpleti curcanul cu ea, purcedeti la treaba, altfel trecem la pregatirea tavii in care coacem umplutura. Tava o ungem cu cel de al doilea cub de unt si o putem tapeta cu bucati de bacon cum am facut si eu. Cantitatea de bacon specificata in reteta nu include si aceste bucati cu care tapetam forma. Turnam umplutura si nivelam apasand bine cu o lingura. Acoperim cu baconul cu care am tapetat tava sau pur si simplu dam tava la cuptor. Coacem aproximativ 45 minute, timp in care daca se formeaza multa grasime de la coacerea feliilor de bacon putem scurge acest surplus de grasime. Dupa ce s-a copt si racit, rasturnam umplutura pe un platou. Servim carnea alaturi de felii de umplutura sau alaturi de cartofii rondele.


     Pofta buna va doreste,
     Nico

     PS: Legat de cornurile folosite, avand in vedere ca nu am fotografii din timpul prepararii cred ca ar trebui sa va lamuresc. Folosim cornuri ca cele din imaginea de mai jos, cornuri simple cu sare. Nu stiu unde se gasesc si nici cat costa.




Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.