LEGUME SI ZARZAVAT

SOMON CU IERBURI AROMATICE SI MEDALIOANE DE LEGUME



        Bun gasit tuturor!

     Astazi o sa dezbatem un subiect care am vazut ca este destul de controversat pe internet: IKEA. Pareri pro si contra, sutinatori si dezaprobatori. Parerea mea? Imi place Ikea. Sincer, imi plac anumite lucruri din magazin si la fel cateva feluri de mancare si prajituri din restaurant.




Cind spun imi plac, inseamana ca in acelasi timp imi place si raportul calitate pret exprimat de produsele lor. Asta nu inseamna ca pentru mine Ikea este Dumnezeu pe pamant. Normal, sunt multe alte firme producatoare de mobila, magazine de mobila si decoratiuni care mi-ar exprima mult mai bine gusturile, dar pentru clasa de mijloc Ikea este un magazin ideal. Sunt lucruri pe care le cumpar numai din Ikea. Un astfel de exemplu ar fi filetul de somon. Nu vreau sa intru in polemici legate de acest subiect, de aceea mai bine va spun cum am incercat eu "sa reproduc" acasa medalioanele cu legume de la Ikea care imi plac la nebunie. De fapt din oferta restaurantului imi place somonul cu aceste medalioane. Cum in ianuarie au fost reduceri in magazinul cu specialitati suedeze, mi-am cumparat cateva pungi cu minunatele filete de somon. Sa trecem la treaba.

SOMON CU IERBURI AROMATICE SI MEDALIOANE DE LEGUME

     INGREDIENTE: 4 filete de somon curatate de piele
                                8 linguri ulei de masline
                                condimente: busuioc, ghimbir, patrunjel, rozmarin, foi de dafin,  marar
                                usturoi uscat si ceapa (daca aveti)
                                sare dupa gust

                                600 gr cartofi curatati
                                200 gr praz
                                200 gr brocoli
                                200 gr ceapa
                                200 gr cascaval

     Prepararea somonului: Pestele se spala si apoi se usuca (il stergem cu un prosop). Intr-un castron de bucatarie punem uleiul de masline si apoi adaugam condimentele. Condimentele le adaugati in proportiile dorite. Eu am adaugat cate o lingurita din fiecare avand in vedere ca toate au fost uscate de la pliculet. Foile de dafin le-am maruntit cu rasnita de macinat cafea. Amestecam uleiul si condimentele obtinand o pasta ca un sos.
     Intr-o tava asezam somonul si peste el turnam sosul de condimente obtinut. Acoperim tava cu folie de aluminiu si lasam la rece 2-3 ore.


     Coacem in cuptorul incins la 180°C maxim 30 minute cu tava acoperita. Daca doriti puteti sa grilovati 5-10 minute cu tava descoperita.

     Prepararea medalioanelor: Aceasta reteta am gindit-o eu. De fapt, acelasi lucru contin si medalioanele din Ikea (vezi foto de mai jos), eu am inventat numai aceste proportii.


     Adica la o cantitate de cartofi, tot atatea de legume, in cazul nostru: brocoli, praz si ceapa. Brocoli si prazul le-am oparit inainte cam 20 minute. Cartofi curatati si taiati cubulete i-am fiert (ca la piure). Apa in care au fiert cartofii am scurs-o in totalitate.
     Ceapa, curatata si taiata am calit-o in putin ulei de masline. Apoi am mixat-o impreuna cu brocoli si prazul. Peste cartofi adaugam mixul de legume, cascavalul ras fin, sare dupa gust si amestecam pina la omogenizare.
     Cum alta forma rotunda in afara celei pentru muffins nu aveam, normal ca le-am copt astfel. Am uns forma cu unt (ulei) si am tapetat-o cu faina. Asezam cu lingura din amestecul abtinut in forma si presam. Deasupra fiecarui medalion am pus cate o bucatica mica de unt.


     Coacem pina se rumenesc frumos pe deasupra. Servim cand s-au racit putin (altfel nu le putem scoate din forma) impreuna cu somonul. Delicios. Data viitoare incerc sa fac si sosul acela care se vede in fotografia de la Ikea. Am studiat si se pare ca se face cu mustar. Revin cu noutati cind va fi cazul.




     Pofta buna va ureaza,
     Nico


Nicoleta Grófová

2 comentarii :

  1. Răspunsuri
    1. Buna seara Daniel! Am cateva retete de sosuri salvate, dar din pacate nu le-am incercat inca. Promit sa le incerc cat mai curand posibil. Imi pare sincer rau ca nu te pot ajuta. O seara frumoasa, Nico

      Ștergere

Un produs Blogger.