ALTE DESERTURI

CUPCAKES CU CIOCOLATA SI CREMA UNTOASA + UN CONCURS GUSTOS




     Reteta acestor cupcakes este "mandria familiei". M-au salvat de nenumarate ori din situatii de urgenta cind nu stiam ce reteta sa iau mai repede din retetar si sa o execut pana primeam musafirii. Se fac extrem de rapid si gustul este deosebit. Sunt bune, bune si de fiecare data cind le terminam sotul spune: "Au iesit cam putine briose, trebuie sa mai faci o data".
    Datorita concursului organizat de blogul Isabelei am ajuns sa fac fotografii si in timpul prepararii. Altfel, cine stie in care secol reuseam, sau poate niciodata? Ma bucur ca am reusit si ii multumesc Isabelei pentru sansa ce mi-o ofera.

CUPCAKES CU CIOCOLATA SI CREMA UNTOASA

     INGREDIENTE: ALUAT CUPCAKES: 200 gr faina
                                                                     150 gr zahar
                                                                     150 ml lapte
                                                                     4 oua
                                                                     200 gr unt topit
                                                                     50 gr cacao
                                                                     1 pliculet praf de copt
                                 CREMA: 120 gr unt
                                                220 gr zahar pudra
                                                2 linguri lapte
                                                1 lingurita de extract de vanilie
                                                coloranti alimentari, in cazul meu roz

     Preparare aluat cupcakes: Intr-un castron punem ouale cu zaharul. Mixam pina ouale se deschid la culoare si isi dubleaza volumul. Destul de repede se intampla acest lucru as spune. Adaugam untul topit (il topesc la microunde cu programul decongelare pentru a nu se infierbanta foarte tare) si laptele.



    Incorporam aceste lichide dupa care adaugam faina, praful de copt si cacaua. Mixam pina obtinem o pasta fina.



   In formele de briose punem cosulete de hartie si umplem cu aluat cam 2/3 din fiecare cosulet. Coacem in cuptorul incins la 180°C aproximativ 25 minute.



     Preparare crema: Cat timp avem briosele in cuptor pregatim crema. Untul trebuie sa fie la temperatura camerei (sau il incalzim putin 1-1,5 minute la microunde cu programul de decongelare). Il frecam cu o lingura de lemn pina devine spumos si apoi incepem sa adaugam treptat zaharul pudra dat printr-o sita fina. Dupa ce am incorporat zaharul adaugam laptele, extractul de vanilie si colorantul alimentar (praf, gel, pasta) in culoarea dorita. Pentru ca imi propusem inscrierea la concursul Isabelei am colorat crema roz, in spiritul sarbatorii de Sfantul Valentin.



     Dupa ce s-au racit briosele le decoram cu crema de unt pregatita.










     Le putem presara cu bombonele de decor de la Dr. Oetker sau cu orice alte minunatii avem prin casa. Eu am incercat sa fac niste inimioare si sageti din ciocolata alba pentru a arata mai romantic. Nu stiu daca am reusit, ramane sa vedem ce spuneti voi, dragi pieteni virtuali. Va astept cu comentarii si va servesc cu un cupcakes delicios.








     A voastra,
     Nico

     UPDATE : Cu aceasta reteta am castigat locul II la concursul organizat de Isabela Cuisine in colaborare cu Pastai de Vanilie. Premiul meu a constat intr-un set de trei tavi in forma de inimioara.




Nicoleta Grófová

2 comentarii :

Un produs Blogger.