CONCURSURI SI COLABORARI

O CAMPANIE SI O CARTE

                             
     Despre Editura All si Campania vALLuntar am aflat de pe un blog relativ nou pentru mine. L-am descoperit in timp ce frunzaream blogul Lianei si asa am ajuns in vizita la Kadia. Tocmai ce avea pe prima pagina recenzia despre Campania vALLuntar si astfel am devenit interesata de maretul proiect. M-a impresionat si am decis sa ma alatur acestui program.
     Conform instructiunilor, am trimis cu teama solicitarea mea la adresa de mail indicata si am asteptat. Asteptarea mea a fost rasplatita cu un raspuns afirmativ. Cartea pe care mi-am ales-o, SOSURI, va sosi la mine in cel mai scurt timp. In cele ce urmeaza o sa incerc sa va descriu ce simtaminte si impresii m-au stapanit dupa ce am terminat de citit cartea.

     Incerc sa astern pe hartie cateva din gandurile care vin peste mine ca o avalansa  iarna in munti. Am  asteptat cu multa nerabdare sosirea viitoarei mele prietene si colega de bucatarie "SOSURI", de Kristiane Muller-Urban. Dupa ce am rasfoit-o putin, recunosc ca a avut grija sa ma faca mai curioasa decat eram. Primele cuvinte care mi-au venit in minte au fost ale celebrului  Constantin Brancusi: "Nu vom fi niciodata destul de recunoscatori  fata de pamantul care ne-a dat totul".

     Se stie ca oamenii  sunt consumatori de paine: croisante pentru micul dejun, paine pentru masa de pranz si binecunoscuta  bagheta  pentru gustarea de seara. Cum reuseste Kristiane Muller-Urban atatea aluaturi personalizate cu ierburi aromatice, branza, slanina, masline, fructe proaspete si uscate, legume, nuci si seminte care variaza minunat? Si cum reuseste ca cele de mai sus sa fie prezente si  in sosuri ? Si ele fac sa se infrateasca atatea  bucatarii ale lumii! Olandeza, franceza, slovaca, germana, etc.
    
     Sa revin la subiect, dar am simtit nevoia de o introducere, asa cum a facut si autoarea: "Cum a inceput totul: de la prima zeama de carne sarata, la sosul  delicat, plin de aroma."
     Cu toate ca sosul "roux" este destul de prezent in bucataria mea, niciodata nu am stiut spre exemplu ca el a fost inventat in Franta in secolul al XVII-lea si ca are darul de a spori calitatile nutritive ale mancarii. Mentionez  ca pe langa cei recunoscatori francezului care a inventat sosul pentru stapanul sau, Marchizul de Bechamel, ma numar si eu. Intr-un viitor apropiat sper sa denumesc si eu un sos dupa numele meu! (deoarece stapan nu am si nici in secolul al XVII-lea nu traiesc)
     Acest mic lexicon dedicat sosurilor traditionale cat si exotice nu ma face sa ma hotarasc ce imi place cel mai mult: sa fie sosurile pentru paste?, pentru legume?,  pentru salate? (pe care le ador), sosurile dulci?, sau sosurile pentru diverse feluri de carne sau pui?
     Este important de stiut ca servirea unei mancari gustoase, implica si un sos bine preparat. Si pentru ca apreciez roadele pamantului imi vine in minte "Sos Mousseline", care da savoare sparanghelului si conopidei, "Sos crema din hrean" care este minunat alaturi de crap sau peste fiert. Apropo… stiati ca pentru clasica maioneza trebuiesc folosite ingredientele la temperatura camerei pentru a se lega?


Si pentru ca primavera a batut la usa, iar natura va furniza totul, ma gandesc la sosurile dulci, care contin fructe ca acesta: "Sos de inghetata cu salata de fructe", mňam.. grepfruit, mar, kiwi, capsuni, miere, suc  de lamaie, inghetata de vanilie, …rafinament, culoare, gust. Ce ziceti de Spuma de portocale cu kebab de fructe sau Sos-spuma de vin cu mere coapte sau Sos de portocale cu budinca de ciocolata ?????????????
Cu toate ca de la introducere si pana la index in fiecare pagina este ceva interesant de stiut, si am tendinta sa pun peste tot semne de carte, declar ca ofer "OSCARUL" capitolului "Sosuri Dulci". Am facut  planuri despre cum vor arata viitoarele mele preparate culinare, am hotarat in ce sosuri se vor desfata viitoarele fructe, si pentru asta ciocnesc un pahar de sampanie "Veuve Cilcquot"!
"IN CINSTEA NOII MELE PRIETENE: SOSURI de KRISTIANE MULLER –URBAN!"

Mentionez ca articolul  face parte din Campania vALLuntar initiata de Gupul Editorial ALL. Pentru fiecare post scris echipa ALL va lucra 15 minute pentru un centru ales de bloggeri, iar pentru fiecare comentariu referitor la carte şi la campanie se mai adaugă încă 3 minute de voluntariat. Va invit pe toti sa ajutati cu comentariile voastre la marirea numarului de minute de voluntariat.

Nicoleta Grófová

3 comentarii :

  1. Sosul e cel care face mancarea mai buna, sunt moarta dupa sosuri, imi place sa pun painica in sosuri, din pacate nu-s asa de buna la inventat sosuri si trebuie sa respect retetele mereu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nico , recunosc ca ai reusit sa imi starnesti curiozitatea...am citit pe nerasuflate articolul si mi-a placut foarte mult!Cred ca as vrea sa incerc si eu Sos de inghetata cu salata de fructe(deja mi-l imaginez).Felicitari tie si prietenilor de la editura All.Pupici multi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte interesanta recenzia:D! Iar cartea este o comoara:P!

    rux

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.