ALTE DESERTURI

CIOCOLATA "DE GHEATA" CU SOS DE CAPSUNI


Bine v-am regasit dragelor!

    Pentru astazi v-am pregatit un desert absolut delicios. Ceva mai rapid si mai gustos decat acest desert nu cunosc. Nu am cuvinte de lauda la adresa lui si este intr-adevar ceea ce slovacii numesc: "nebíčko v papuľke". Inseamna de fapt in traducere libera "raiul in gura".
     Reteta o am de la un prieten drag, prieten care mi-a vandut multe secrete din culisele "bucatariei moderne". Avand in vedere provenienta retetei as putea sa o numesc "á la Patrik", dar nu imi plac astfel de evadari de la numele unei retete de baza si de aceea ramane la denumirea ei originala.
     Sa trecem la fapte si sa lasam deoparte "bla, bla, bla".


     INGREDIENTE: 250 ml smantina pentru frisca
                                250 gr ciocolata
                                50 ml apa
                                50 gr zahar
                                200 gr capsuni proaspete sau congelate
                                rom dupa gust
                                zeama de lamaie dupa gust

                                frunze de menta pentru decor
                                100 gr ciocolata pentru realizarea decoratiilor


     Pregatirea ciocolatei: Intr-o cratita curata (cind spun curata ma refer la o cratita in care pregatim in special numai creme sau aluaturi de dulce) se pune smantina si ciocolata rupta bucatele.


     Punem cratita pe foc si amestecam cu un tel pina se topeste ciocolata si se obtine un amestec neted si uniform. Se adauga rom dupa gust. Amestecam bine sa se incorporeze romul.


     Se toarna amestecul obtinut in castronele mici sau in forme speciale de aluminiu cum am avut eu. Aceste forme se pot cumpara din magazinele specializate cu produse gastro.


     Se lasa la racit la temperatura camerei dupa care se acopera cu folie de aluminiu si se da la rece la frigider pina  a doua zi.




     Pregatirea sosului de capsuni: Intr-un ibric "curat" se pune pe foc apa cu zaharul. Cind s-a topit zaharul se adauga fructele congelate si lasam la foc mic cat se dezgheata fructele. Atentie: Nu trebuie sa fiarba!


     Mixam bine cu un mixer vertical sau de care avem si apoi dam totul printr-o sita deasa astfel incat la final sa rezulte de fapt un piure neted de fructe si fara samburi. In functie de fructele folosite si gustul propriu se adauga sau nu zeama de lamaie.


     Realizarea decoratiilor: Se topeste ciocolata si se toarna intr-un cornet sau intr-o punga de plastic careia ii taiem varful. Decoratiile se pot realiza dupa dorinta si inspiratia fiecaruia. In cazul meu am procedat asa: pe patrate de hartie de copt am desenat in prima faza un triunghi mai inalt cu varful in jos. Din acelasi varf al triunghiului mergem cu ciocolata in sus largind de fapt catenele triunghiului si baza lui. Inseamna ca peste primul triunghi, din varful lui desenam un alt triunghi putin mai scurt decat primul si cu lungimea bazei mai mare decat a primului. Eventual daca nu se intelege bine as putea desena si atasa o poza ajutatoare. Nu am reusit sa fotografiez aceasta etapa, era destul de tirziu si in alta ordine de idei ma grabeam, mai incolo o sa intelegeti de ce.




     Deci, reluam: desenam un triunghi, apoi altul si tot asa pe baza aceleeasi tehnici pina cind ne place cum arata si consideram ca este destul de aratos. Uitandu-ma la fotografia mea vad ca am desenat 5 triunghiuri. Dupa ce am terminat de desenat decoratia introducem hartia de copt in pahare de sticla pentru a lua forma cilindrica si dam la congelator. Trebuie sa fiti atente ca paharele sa fie oarecum drepte, adica sa nu fie putin conice. In cazul acesta figurina noastra de ciocolata nu va fi la fel de aspectuoasa. Inainte de folosire se scoate hartia de copt din pahar, figura de ciocolata desprinzandu-se cu foarte mare usurinta. Atentie mare sa nu le rupeti, sunt extrem de fragile.


      Asamblarea desertului: Pe o farfurie speciala de desert se rastoarna ciocolata din forma de aluminiu. Pentru a se desprinde usor trebuie introdusa cateva secunde in apa fiarta. Intoarcem cu fundul in sus si o asezam in mijlocul farfuriei. Pe linga ea turnam cu un polonic mic sosul de fructe si infigem intr-o margine laterala decorul de ciocolata. Pentru mai multa culoare decoram si cu un varf de menta si servim. Un desert pe cat de aspectuos pe atat de gustos.



     Aceasta reteta face parte din meniul cu care particip la concursul “KitchenAid de Martisor”. 

0

     Pofta buna,
     Nico

     "Cateva specificatii tehnice": As vrea sa fac un rezumat al acestei retete si sa va fac cateva recomandari cu ajutorul carora cu siguranta acest desert va fi un succes in bucataria fiecaruia. Respectiv, dupa ingrediente se observa ca, cantitatea de smantina si ciocolata este de 1:1. Adica la o cantitate de smantina in ml se foloseste aceeasi cantitate de ciocolata in grame. Asta in cazul in care organizati o petrecere mai mare si doriti sa realizati mai multe deserturi. Din aceste ingrediente mi-au iesit 6 deserturi.
     Specificatia "rom dupa gust" are rostul ei. Nu va pot recomanda o cantitate aproximativa de rom pentru ca depinde de calitatea ciocolatei folosite. Ca sa intelegeti o sa incerc sa va descriu gustul acestui desert. La prima degustare se simte intens gustul dulce-amarui al ciocolatei (acest gust este accentuat de romul din compozitie), dupa care urmeaza putin mai intens gustul de rom, toate acestea imbracate cu aroma si gustul dulce acrisor al sosului de fructe. Rom, dupa fotografie se obseva ca se foloseste rom normal, bautura gata preparata ce contine alcool si nu esenta de rom.
     Pentru sosul de fructe se foloseste o cantitate de 1:1 de apa si zahar. Cantitatea de fructe se obtine multiplicand de doua ori totalul apei cu al zaharului. Astfel puteti multiplica reteta. In cazul in care vi se pare ca sosul este prea subtire, normal ca se mai pot adauga fructe. La fel, in ultima instanta depinde de continutul de apa al fructelor.
     Acest desert l-am pregatit si cu zmeura, este la fel de delicios in ambele variante. Sper ca nu v-am obosit cu detaliile mele, la rindul mei le-am primit si eu prima data cind am primit reteta. Stiti vorba aia "trucuri mici, efecte mari". Ramaneti cu bine, Nico.






Nicoleta Grófová

9 comentarii :

  1. tu chiar esti Tareeeeeeeeeee!!! Spectaculos!!!


    F E L I C I T A R I!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am multe de invatat de la tine, Nicoleta draga! Sigur nu ai o diploma de bucatar uitata printr-un sertar? ;-) Esti in blogroll, sa te gasesc mai repede ;-) puup

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Liana draga mea. Chiar m-ai facut sa rad. Ce as vrea eu sa am diploma de care vorbesti. Dar vrabia malai viseaza......Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  4. Mersi Aurelia. Se vede ca esti sora mea. Te pup si te iubesc, Nico

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna, poti sa imi spui te rog frumos pentru cate portii este aceasta reteta? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, cu siguranta va pot spune ca mi-au iesit sase cupe asa cum sunt cele din fotografii. Scrie si in reteta, ma speriasem ca nu am notat. Sarbatori fericite. Nico

      Ștergere
    2. Multumesc mult! Paste fericit!
      Vanessa

      Ștergere
  6. Spectaculos ! Foarte frumoasa prezentare, imi place foarte mult ! Felicitari !

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.