ALTE DESERTURI

MINI FANTOME DE HALLOWEEN



     Cu totii cunoastem sarbatoarea de Halloween (preluata si de romani) sarbatorita aproape in intreaga lume pe data de 31 octombrie. Cu aceasta ocazie se decoreaza locuinta in spiritul acestei sarbatori, adultii cat si copii se costumeaza in vrajitori, vrajitoare, mumii, fantome etc. Specific pentru Halloween este dovleacul sculptat care decoreaza fiecare locuinta. Cum copii sunt cei mai mari iubitori ai acestei sarbatori, in acest an am ales sa ii incant cu aceste mini briose cu alura de Halloween. Am promis asta si a trebuit sa ma tin de cuvant.
     In acest scop, am ales sa fac reteta clasica de briose preluata de la Nico si cu putina imaginatie au iesit aceste mini fantome, "de exceptie" - cum au decretat copii mei.

     INGREDIENTE: Aluat briose: 2 oua
                                                      75 g zahar
                                                      75 ml lapte
                                                      100 g unt topit
                                                      1/2 pliculet de praf de copt
                                                      25 g cacao
                                                      100 g faina

                                Fondant marshmallow: 90 g bomboane marshmallow albe
                                                                       300 g zahar pudra
                                                                       1 lingura de apa
                                                                       1/2 cm de unt dintr-un pachet
                                                                       1 lingurita esenta de vanilie
                       
                                forme de hartie pentru bomboane
                                bombonele Skittles

     Preparare aluat briose: Intr-un castron punem ouale cu zaharul. Mixam pina ouale se deschid la culoare si isi dubleaza volumul. Adaugam untul topit si laptele. Amestecam lichidele in amestecul de oua si zahar dupa care adaugam faina, praful de copt si cacaua. Mixam pina obtinem o pasta fina.




     Luam formele de hartie pentru bomboane si le asezam intr-o tava mai micuta sau procedati altfel daca gasiti o solutie mai buna. Umplem fiecare cos de hartie pana la jumatate; nu mai mult pentru ca au tendinta sa se lase si se va deforma forma mini brioselor.


     Coacem in cuptorul incins la 180°C pana trec testul cu scobitoarea. Dupa coacere le lasam la racit pe un gratar.


     Pregatirea fondantului marshmallow: Punem bomboanele intr-un castron ce poate fi introdus la microunde, apa si grasimea. Incalzim in cuptorul cu microunde timp de un minut; dupa fiecare 15 secunde oprim si amestecam. Nu trebuie lasat mai mult de 15 secunde pentru a nu se carameliza zaharul.  Cind s-au topit si am obtinut o pasta spumoasa adaugam 150 g din zaharul pudra si esenta de vanilie. Amestecam bine. Cantitatea ramasa de zahar o punem pe planseta si peste ea rasturnam pasta din castron. Framantam pana incorporam tot zaharul.




     Impartim pasta in 4 parti. O parte o amestecam cu colorant alimentar negru pentru a putea forma ochisorii fantomelor, iar celelalte trei parti le vom amesteca cu colorant alimentar oranj sau alb. Eu nu am avut colorant alb si de aceea am ales varianta cu oranj.
     Inainte de a o folosi pasta presaram planseta cu zahar pudra. Intindem pasta oranj pe care o taiem sub forma rotunda cu ajutorul unui pahar.


      Asamblarea mini fantomelor: Pe fiecare mini briosa asezam cate o bombonica Skittles, nu doua cum apar in fotografii. Mai intai am incercat cu doua bombonele; nu mi-a placut forma finala obtinuta si in final am folosit numai una, dar am uitat sa mai fotografiez modificarea adusa.


     Invelim briosele in pasta de marshmallow avand grija sa formam pe marginea de jos a pastei mici onduleuri.
     Din pasta neagra modelam pentru fiecare fantoma cate doi ochisori si cu ajutorul unei scobitori trasam forma gurii care poate sa fie vesela sau trista...dupa cum doreste fiecare.


     Asezam mini fantomele pe cosulete de hartie si Sarbatoarea de Halloween poate incepe.


     Pentru cei carora va place reteta mea, va invit sa ma votati in concursul Decorix din acesta luna cu tema "Mancare infricosatoare de Halloween" unde m-am inscris cu aceasta reteta. Va multumesc din suflet!

     Distractie placuta va doreste,
     Lia

     Update 5.11.2012: Cu aceasta reteta am castigat locul I in concursul Decorix din luna octombrie. Premiul a constat intr-un weekend la munte la Vila Cascada*** + tava din silicon pentru prajituri “4 forme” + forma din silicon pentru brad de ciocolata 3D + dispozitiv de curatat solzii.




Lia

4 comentarii :

  1. Ce tari sunt!!! Tare dragute fantomele astea ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Paula pentru apreciere...ma bucur ca vine de la tine;imi plac mult retetele tale. Lia

      Ștergere
    2. Lia, multumesc! Chiar mi se pare o idee ingenioasa si m-a surprins placut! Pupici

      Ștergere
  2. tare simpatice mini-fantomele!! si foarte gustoase :))

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.