TORTURI SI PRAJITURI

PRAJITURA CU MERE SI RUBARBA



     Printre retetele pregatite pentru prima data in aceasta toamna se numara si aceasta prajitura. Este aromata, dulce acrisoara si se mananca singura. O voi repeta cu siguranta, mai ales ca ne plac tare mult si merele si rubarba.
     Am facut aceasta umplutura consultandu-ma cu o prietena mai in varsta si dansa mi-a recomandat pentru umplutura proportia de 1:1. Am incercat asa, avand in vedere ca si reteta de aluat tot de la dumneaei este.

     INGREDIENTE: ALUAT: 600 gr faina
                                               150 gr zahar pudra
                                               250 gr unt
                                               3 oua
                                               1 praf de copt
                                               1 lingurita esenta de lamaie
                                               15 g zahar vanilat

                                UMPLUTURA: 500 g de mere rase
                                                          500 g rubarba
                                                          1 lingura nuci macinate
                                                          zahar dupa gust
                                                          1 lingurita scortisoara


     Prepararea aluatului: Intr-un castron incapator amestecam faina cu zaharul pudra, zaharul vanilat si praful de copt. Adaugam untul la temperatura camerei, ouale si esenta de lamaie. Framintam bine si la final obtinem un aluat moale si putin lipicios. Il dam la rece invelit in folie alimentara pina cind preparam umplutura.
    Pentru incepatori, pregatirea aluatului se gaseste pas cu pas in imagini aici.




     Prepararea umpluturii: Merele se curata de coaja si se rad. Le stropim cu zeama de lamaie pentru a nu oxida. Se calesc la foc mic cu putin ulei. Adaugam zaharul dupa gust si scortisoara.


     Cat se calesc merele pregatim rubarba. O curatam si o taiem bucati.


     Eu le-am taiat de acesta data mai micute dupa o experienta neplacuta cind am pregatit o tarta numai cu rubarba, le-am taiat mai maricele (nu foarte mari sa stiti) si nu mi-a placut textura tartei. De aceea acum am vrut ceva fin si matasos, aromat si gustos.
     Dupa ce merele s-au inmuiat adaugam rubarba.


     Amestecam rubarba cu merele si mai lasam la calit inca 10 minute. Potrivim de zahar si umplutura este gata.

     Impartim aluatul in doua. O jumatate de aluat se baga la congelator pana il vom folosi. Cealalta jumatate de aluat am intins-o cu sucitorul intre doua bucati de hartie de copt. Astfel aluatul se poate manevra mai ajutor avind in vedere ca este destul de sfaramicios. Il asezam in tava cu hartia de copt si turnam umplutura.
Nivelam umplutura si apoi radem pe razatoarea cea mai mare cealalta jumatate de aluat.


     Coacem la 180°C pentru aproximativ 45 minute.


     Lasam prajitura sa se raceasca, apoi o putem taia in forma dorita. O servim presarata cu zahar pudra din abundenta.






     Cu aceasta prajitura ma inscriu in "Concursul cu arome de toamna" organizat de Caietul cu retete si Pastai de vanilie.


Nicoleta Grófová

5 comentarii :

  1. Tare buna trebuie sa fie prajitura asta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, buna...pacat ca nu se gaseste rubarba pe o perioada mai mare din an. Pupici de la In bucataria vesela.

      Ștergere
  2. Nico draga, ai pregatit o prajitura delicioasa! Imi place mult reteta. Fotografiile sunt deosebit de frumoase. Mult succes la concurs! Te pup, Antonia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Antonia. Ma bucur ca iti plac fotografiile si m-as bucura sa incerci si reteta. Te pup, Nico

      Ștergere
  3. Buna ziua in ingredientele umpluturii este si nuca. Imi spuneti va rog cand se adauga nuca?

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.