APERITIVE SI SALATE

GUACAMOLE



       Guacamole este un sos mexican celebru, originar din Mexic si raspandit in intreaga lume. Se mai numeste si salsa de avocado.
        Guacamole se foloseste ca ingredient in mancaruri sau ca sos pentru diverse aperitive. Reteta originala de guacamole a fost facuta din piure de avocado amestecat cu suc de limete si sare. Cu trecerea timpului a fost imbogatita si astazi se prepara cu rosii, ceapa, usturoi, chili, piper, chimen si coriandru proaspat. Eu am ales sa pregatesc varianta simpla si am folosit sosul in pregatirea altui preparat. A fost primul contact cu bucataria mexicana si pot sa va spun ca ne-a placut foarte tare si ca voi repeta aceste retete. Poate chiar voi adauga chili si usturoi; dar trebuie sa gatesc separat pentru copii.




     INGREDIENTE: 2 fructe de avocado bine coapte                             
                                1 cepa mica                             
                                1 rosie tare                             
                                sare si piper dupa gust                             
                                sucul de la o limeta   

     Pentru prepararea acestei retete ne trebuiesc fructe de avocado bine coapte. Fructele de avocado se vand verzi, de aceea trebuiesc cumparate si tinute la temperatura camerei intr-o fructiera macar 4 zile.
     Taiem fructele in doua, indepartam samburele si cu o lingurita strangem miezul cremos.

   
     Miezul de avocado poate fi pasat sau sfaramat cu furculita. Avand in vedere ca l-am folosit ca sos am ales varianta mixata.

   
     L-am mixat pana la amogenizare dupa care am adaugat sucul de limeta, sare si piper. Amestecam bine si dam deoparte.

   
     Curatam ceapa de coaja si rosia de seminte si apa de vegetatie. Ceapa o taiem cubulete mici; cu rosia procedam la fel.

   
     Le atomizam si apoi le amestecam peste pasta de avocado. Mai adaugam sare daca mai este nevoie si astfel sosul guacamole este gata si poate fi servit in combinatia dorita.





   
     Pofta buna,
     Nico


Nicoleta Grófová

4 comentarii :

  1. Imi place foarte mult cum ai pregatit Guacamole. Fotografiile sunt deosebit de frumoase. Felicitari!

    P.S. Imi plac mult si bolurile colorate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos Antonia si ma bucur mult daca iti plac. Stii cum este, de fiecare data ne chinuim si incercam sa facem lucrurile cat mai bine, stiu ca nu sunt perfecte fotografiile, dar si asa faptul ca sunt apreciate ma fac sa imi incep ziua frumos. Multumesc. Cat despre boluri le-am cumparate mai demult si cum loc in bucatarie nu am le tin pe toate in cutiile originale care pe unde. Asa se face ca uitasem de ele. O zi minunata sa ai, Nico

      Ștergere

Un produs Blogger.