CARNE SI MANCARURI CU CARNE

TAITEI LATI CU RAGÚ DE IEPURE



     Nu am mai mancat carne de iepure inca din copilarie, de aceea cind am avut ocazia sa primesc un iepure de casa nu am spus nu. Aveam programata aceasta reteta de cateva luni bune si niciodata nu reuseam sa o pun in aplicare deoarece sotul meu mereu stramba din nas auzind de carne de iepure. Ieri, sambata fiind am zis ca eu o pregatesc si cu asta basta.
Eram sigura ca va fi extrem de bun, in ultima perioada gatind destul de des dupa Gordon Ramsey si ca de fiecare data retetele lui au avut succes ca si cea de fata...in final. Cind mi-am intrebat sotul daca serveste, mi-a raspuns fugar "da...miroase frumos", iar dupa degustare am auzit un suierat printre dinti "de ce nu o mancam maine la pranz?"...pai de aia, ca "daca o gateam duminica pana era gata ma innebuneai cu intrebarea noi ce mancam la pranz?". M-am bucurat mult de tot ca le-a placut, si va asigur si pe dvs. ca este un deliciu.

     INGREDIENTE: 3 linguri ulei de masline
                              1 iepure de casa taiat in bucati
                              sare de mare si piper negru
                              3 catei de usturoi
                              2 cepe
                              1 bulb de fenicul
                              1 morcov
                              75 g pancetta sau alt tip asemanator
                              1 lingura ienibahar
                              2 fire de rozmarin
                              2 fire de cimbru
                              250 ml vin rosu
                              2 linguri pasta de tomate
                              300 ml supa de pui
                              1 lingura mustar frantuzesc
                              400 g taitei lati Arnos
                              parmezan ras
                              patrunjel tocat


     Intr-o tigaie wok sau intr-o cratita lata incindem uleiul de masline. Prajim bucatile de iepure 2 minute pe fiecare parte dupa ce in prealabil le-am asezonat cu sare si piper.


     Cind s-au rumenit le scoatem cu o paleta pe o farfurie.
     In uleiul din tigaie ramas vom praji ceapa, usturoiul si feniculul taiate cubulete, precum si morcovul ras. Lasam la calit pana legumele incep sa se inmoaie usor, moment in care adaugam pancetta taiata cubulete sau fideluta. Rumenim aproximativ 8 minute. Punem din nou bucatile de carne in tigaie, vinul rosu si pasta de tomate. Adaugam si ienibaharul, rozmarinul si cimbrul,


     si fierbem acoperit la foc mic pana lichidul din tigaie se evapora la jumatate. Turnam supa si fierbem acoperit in continuare 20-30 minute pana cind carnea se fragezeste.
     Scoatem bucatile de carne si le lasam la racit pe un tocator. Sosul ramas daca este prea subtire si nu are o consistenta cremoasa il mai fierbem putin. Dupa ce carnea se raceste o scoatem de pe oase si o rupem in bucati mari. Asezam din nou carnea in sos si o incalzim. Amestecam mustarul frantuzesc si asezonam cu sare si piper dupa gust.
     Inainte de servire, asezam o oala mare cu apa sarata pe foc si fierbem taitei al dente conform indicatiilor de pe ambalaj, respectiv 4 minute.


     Scurgem pastele si le amestecam cu grija cu ragú de iepure. Servim preparatul cu parmezan ras si presaram cu patrunjel maruntit.


     Am folosit in preparare, cat si la servire un vin bun frantuzesc primit de la cea mai buna prietena a mea. Multumesc Claudia pentru vin, impreuna cu ragú de iepure a fost ceva super deosebit. M-as fi bucurat sa impartim impreuna cate o portie....dar cine stie cind se va intampla.


     Sa aveti pofta dragii mei,
     Nico

Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.