CARNE SI MANCARURI CU CARNE

CARTOFI FRANTUZESTI (FRANCÚZSKE ZEMIAKY)



     Pregatesc lunar aceasta reteta si cu toate acestea nu am ajuns niciodata sa ii fac o fotografie preparatului final. Este preferata noastra si dupa o mica privire aruncata pe internet am vazut ca se pregateste si la noi, putin altfel, de aceea varianta de fata as putea spune ca este varianta slovaca a cartofilor frantuzesti. Pana sa ajung la aceasta reteta, am incercat multe altele, dar aceasta este absolut divina, este cea mai buna. Va garantez ca incercand-o veti fi placut surprinsi.




     Varianta de fata a fost pregatita cu carnati de casa, respectiv cu carnatii  facuti de mine. Mňam, mňam.
     Fotografiile ce reprezinta etapele acestei retete sunt realizate din mai 2012, de aceea va exista o oarecare diferenta intre fotografiile cu preparatul final si cele de inceput, dar aceasta nu este decat o dovada in plus ca reteta este super.

     INGREDIENTE: 1,5 kg cartofi in coaja
                                300 g carnati afumati, mai uscati
                                400 ml smantana pentru frisca
                                400 ml smantana acra
                                sare, piper negru si nucsoara
                                1 ou crud
                                5 oua fierte tari


     Cartofii ii fierbem in coaja in apa cu sare pana sunt moi; similar ca la salata de boeuf. Dupa ce sunt fierti ii curatam de coaja si ii punem intr-un castron.
     Carnatii ii taiem feliute subtiri.
     Cu ajutorul feliatorului de oua vom felia ouale, cat si cartofii. Feliatul cartofilor cu feliatorul de oua este ideea mea si a venit din necistatea pregatirii cat mai rapid a acestei retete. Imi place si deoarece cartofii au dimensiuni egele, iar daca i-am taia cu cutitul cu siguranta grosimea ar varia.



     In tava unsa cu unt asezam un strat de cartofi feliati, apoi felii de carnati intercalate cu felii de oua.


     Repetam operatiunea pana terminam toate ingredientele, ultimul strat trebuie sa fie neaparat de cartofi.
     Intr-un castron amestecam cele doua tipuri de smantana cu oul si adaugam sare, nucsoara si piper negru dupa gust. Aceast amestecam il turnam peste cartofi.


     Bagam tava in cuptorul incins la 200°C pana incepe sa se rumeneasca pe deasupra. Servim fierbinte impreuna cu castraveti murati dulci acrisori. Asa se serveste acest fel in Slovacia, daca nu va place asa se poate servi si simplu.






     Sa aveti pofta,
     Nico


Nicoleta Grófová

2 comentarii :

  1. Ahoj Nico! Am facut azi cartofii frantuzesti, inspirandu-ma din bloggul tau. Ador mancarea asta, mai ales cu aroma de carnaciori afumati. Eu o mai imbunatatesc cu cascaval ras adaugat intre straturi.Uneori adaug si codite de ceapa verde. Duminica frumoasa si multa sanatate! Stefania

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ahoj Stefi! Si eu ador cartofii frantuzesti si cine i-a incercat la mine a confirmat ca sunt "najlepšie francúske zemiaky". Ma bucur mult ca ti-au placut. Mie nu imi place sa modific retetele, asa am descoperit-o peun sait, asa o fac. Poate incerc si eu odata cu cascaval ras. Multumesc de comentariu. Te pup, Nico

      Ștergere

Un produs Blogger.