TORTURI SI PRAJITURI

TORT CU MORCOVI SI ZAHAR BRUN



     De multa vreme imi propusesem sa incerc reteta de tort cu morcovi, mai ales ca a fost o vreme cind in cafenele serveam langa cafea numai acest tort. Vremea cafenelelor a trecut, astazi numai mergem la cafenea ci numai la locurile de joaca din centrele comerciale. Si daca tot ne bem cafeaua acasa, astazi o servim langa aceasta vedeta: " Tort cu morcovi si zahar brun ". Sper sa va placa tot atat de mult precum noua!
     Totodata, vreau sa va spun ca daca nu era GoodFood si acest concurs , poate ca vedeta mea de astazi era tot un proiect. Multumesc frumos GoodFood  pentru imbold, reteta este minunata!

     INGREDIENTE: Pentru blat:  300 g faina
                                                      3 lingurite praf de copt
                                                      2 lingurite scortisoara
                                                      100 g zahar brun
                                                      100 g zahar brun Muscovado
                                                      4 oua
                                                      250 ml ulei Costa d'Oro
                                                      coaja rasa de la o portocala
                                                      200 g morcovi dati prin razatoarea mica
                                                      150 g nuci pecan taiate jumatati
                                                      150 g stafide aurii

                                Pentru glazura:  2 linguri zahar brun
                                                           2 linguri miere
                                                           75 g unt
                                                           250 g branza tartinabila


     Intr-un castron cernem faina, scortisoara si praful de copt. Adaugam si cele doua tipuri de zahar si amestecam.
     Separat, in alt castron, batem ouale cu uleiul si coaja rasa de portocala. Este recomandat sa folosim un ulei nu foarte aromat, si anume ulei din seminte de struguri sau de rapita si de aceea am folosit unul dintre produsele Costa d'Oro. Adaugam morcovii rasi, nucile pecan si stafidele. Amestecam.




     Compozitia rezultata o turnam peste amestecul de faina. Cind aluatul este omogen il punem in forma de tort cu dimatrul de 22 cm, forma pe care am uns-o cu ulei si presarat-o cu faina. Am folosit o forma reglabila de tort si am copt blatul in tava de aragaz tapetata cu hartie de copt.


     Daca va place forma reglabila de tort, aceasta se gaseste de vanzare in eshop AICI.
     Coacem blatul in cuptorul incins la 150°C pentru 1 ora si 25 minute sau pana cind incercam aluatul si tester-ul iese curat.


     Am primit acest tester impreuna cu multe alte produse utile in bucatarie de la o prietena draga de peste ocean. Imi este atat de drag de el .... ca nu puteam sa nu ii fac o fotografie.
     Lasam blatul la racit in tava si ne ocupam de pregatirea glazurii de branza. Batem spuma untul, zaharul brun si mierea. Adaugam crema de branza si cind amestecul este fin il dam la rece.
     Cind blatul se raceste il scoatem din tava.


     Pe un platou de tort asezam blatul pe care il imbracam cu crema de branza. Pentru ca m-a chinuit talentul am facut impreuna cu Luky si morcovei din fondant marshmallow. Reteta fondantului se gaseste in cadrul acestei retete.


     Decoram tortul dupa propria fantezie si il servim apoi cu pofta langa o cafea proaspata si parfumata.




     O seara frumoasa tuturor,
     Nico

     PS: Cu aceasta reteta am castigat in cadrul concursului de pe goodfood.ro aceasta etajera antica pentru prajituri. Multumesc sponsorului Outlet Design pentru premiul deosebit de frumos si de util.







Nicoleta Grófová

10 comentarii :

  1. Wow, m-ai dat gata cu tortul asta! Ce sa mai zic de morcovi, tare frumosi, cred ca incerc si eu sa fac!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vio, ma faci sa ma rusinez. Sarutmana de urari! Reteta este super buna, poti sa o incerci cu incredere.

      Ștergere
  2. Cu siguranta a fost foarte mult . Desi nu as fi crezut , am facut si eu o prajitura cu morcovi , nuci si mere si mi-a placut foarte mult .Iar morcovii tai m-au dat pe spate !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Miha, ma bucur ca iti place, nu le am eu cu modelatul....dar m-a chinuit talentul. Te pup, Nico

      Ștergere
  3. Ce frumosi sunt morcovii,parca sunt din cei adevarati!!!
    Felicitari!
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cat de frumos arata! Cred ca este si super delicios!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce frumos arata! Morcoveii din decor sunt de nota 10+
    Eu nu am mancat niciodata inca prajitura cu morcovi,insa ma gandesc sa fac si eu.Cred ca e tare buna!

    RăspundețiȘtergere
  6. Fetelor, ce surpriza frumoasa sa gasesc comentariile voastre. Va multumesc frumos!
    @Vero - prajitura cu morcovi este foarte gustoasa, eu am mancat prima data cind am venit in Slovacia si mi-a placut mult de tot, a fost preferata mea mult timp....am scris pe acolo de cafenea, chiar asa a fost. Trebuie sa incerci, nici nu stii ce pierzi. Iti recomand sa tai nucile pecan bucatele mai mici - este singura modificare pe care as aduce-o retetei de fata
    @Paula - Sarutmana, te pup cu drag, Nico
    @DiaMar - Multumesc frumos, toate cele bune, Nico

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.