ROMANIA

NEGRESA



     Bun gasit!

     Am anuntat ca am intrat la dieta, dieta care astazi a luat sfarsit si in urma careia am slabit 4 kg. Sunt multumita de rezultat, inca mai am de muncit ca sa ajung la greutatea visata, dar am fost fericita pentru ca am vazut ca se poate si nici asa foarte greu nu a fost. In urma acestei diete am invatat sa iubesc sfecla rosie si sa o mananc cu pofta. M-au bantuit cateva feluri de mancaruri romanesti, recunosc, motiv pentru care mi-am propus sa aduc in atentia dumneavoastra retete din caietul mamei, retete pe care le uitam si pe care eu una recunosc ca nu le pregatesc. Dorind sa pregatesc un dulce rapid, m-am oprit astazi la celebra "Negresa".

     INGREDIENTE: 3 oua
                                1 cana zahar
                                1 pachet margarina topita si racita
                                3 linguri gem de prune
                                1 cana lapte
                                1 lingurita amoniac stins
                                3 linguri cacao
                                50 g nuci taiate bucatele
                                400 g faina

                                Glazura: 70 g unt
                                             100 g ciocolata menaj

     Ouale le mixam cu zaharul pana se albesc si isi dubleaza volumul. Adaugam margarina topita (o topesc cu programul de dezghetare al cuptorului cu microunde) si gemul de prune. Deoarece nu am avut in casa gem de prune (decat in pivnita si fiind seara mi-a fost teama sa cobor), am folosit 3 linguri de prune uscate ramase de la dieta de care va vorbeam la inceput. Le-am mixat cu 2 linguri de lapte pana au devenit pasta si le-am adaugat compozitiei de oua. Adaugam si restul de lapte, amoniacul stins cu otet si nucile. Cind amestecul este omogen, adaugam faina si cacaoa si le incorporam si pe ele.




     Pregatim tava in care vom coace prajitura: am uns-o cu ulei si tapetat-o cu faina. Turnam compozitia obtinuta si o nivelam frumos pentru a fi distribuita uniform in tava.


     Coacem prajitura in cuptorul incins la 180°C pana trece testul cu scobitoarea.
     Cind prajitura este gata, topim untul si ciocolata. Aceasta glazura o turnam si o intindem uniform peste toata suprafata prajiturii. A doua zi taiem prajitura si o servim cu pofta.


     Am decorat cu jumatati de nuca.



     Spor in toate,
     Nico





Nicoleta Grófová

2 comentarii :

  1. Răspunsuri
    1. Eu numai mancasem de mult, amintirile mele erau foarte vagi despre prajitura negresa, dar chiar m-a surprins placut. Ne-a placut tuturor. Numai bine, Nico

      Ștergere

Un produs Blogger.