CARNE SI MANCARURI CU CARNE

CHIFTELUTE MARINATE



     Nu stiu ce se intampla cu mine, dar ma confrunt cu o mare problema: am numai pofte de mancaruri romanesti, am fantezii culinare legate numai de bucataria romaneasca. Asa ca vrand nevrand am inceput sa le pun in practica, daca nu imi pot lua gandul de la ele. Asa s-a intamplat si cu reteta de chiftelute marinate: a trebuit neaparat sa o fac, pofta fiind prea mare. Reteta am preluat-o din cartea de bucate a Sandei Marin.

     INGREDIENTE: Pentru chiftelute:  750 g carne de porc
                                                               1 ceapa mijlocie
                                                               1 cartof ras fin
                                                               1 ou (sau o lingura de faina)
                                                               sare si piper dupa gust
                                                               marar sau patrunjel verde
                                                               2 linguri pesmet
                                                               ulei pentru prajit

                                Pentru sosul de rosii:  500 g rosii
                                                                    1 lingura otet (daca este cazul)
                                                                    2 linguri de zahar sau dupa gust
                                                                    sare dupa gust
                                                                    2 foi de dafin
                                                                    10 boabe de piper
                                                                    patrunjel verde

     Prepararea chiftelelor:  Intr-un castron punem carnea tocata, ceapa taiata cubulete mici si cartoful ras. Adaugam oul, sare si piper dupa gust, precum si verdeata tocata marunt. Framantam carnea pana toate ingredientele se amesteca si obtinem o pasta omogena. Cu mainile umede formam chiftelutele. Am preferat varianta rotunda, de aceea am modelat niste perisoare mai maricele. Asezam chiftelutele pe un tocator de lemn umed.


     Intr-o tigaie punem ulei de floarea soarelui si cind acesta este incins adaugam chiftelutele pe care inainte le-am tavalit prin pesmet.


     Le prajim la foc iute pana devin aurii.


     Separat, intr-o cratita facem un sos de rosii astfel: punem sucul de rosii, adaugam foile de dafin si piperul. Saram si piper dupa gust, la nevoie adaugam zahar dupa gust (in functie de cat de acru este sucul de rosii folosit). In reteta era specificata o lingura de otet, sa fiu sincera, nu am folosit. Ar fi fost sosul prea acru, de aceea am adaugat numai zahar pana a avut un gust dulce, placut.




     Cind sosul incepe sa fiarba adaugam chiftelutele; daca este nevoie mai adaugam putina apa cat sa acopere sosul 2/3 din chiftelute. Lasam sa dea in cateva clocote si adaugam verdeata tocata marunt. Inchidem focul si lasam vasul acoperit pana le servim.
     Servim cu piure de cartofi. Absolut delicioase (recunosc ca nu am mai mancat de o caruta de ani...aproape ca numai stiam nici ce gust are mancarea sub acest nume)!






     Sa aveti pofta,
     Nico





Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.