MURATURI SI ALTE CONSERVE

MERE RASE LA BORCAN FARA CONSERVANT



     Cu toate ca suntem in plina iarna, vin si va aduc aceasta reteta de mere rase pe care o fac de cativa ani, dar pe care niciodata nu mi-am gasit timpul necesar sa o scriu pe blog, sa fac cateva fotografii si asa mai departe. De curand, v-am prezentat reteta de Pariziene cu mere si budinca de vanilie, reteta la care am folosit exact mere rase de la borcan.
     Povestea "merelor rase la borcan" a inceput cind sotul mi-a adus din vizita de la niste prieteni un borcan cu mere rase. Nu a fost nimic deosebit pana cind am vrut sa fac o placinta cu mere; in graba, mere proaspete nu aveam, zic, desfac borcanul cu pricina. Placinta a fost foarte buna si asa mi-am dat seama ca de fapt este o alternativa a merelor pastrate in congelator. Pentru mine aceasta metoda este perfecta. In primul rand merele din congelator nu le putem pastra de la un sezon la altul, avand in vedere ca in decurs de un an trebuie o data macar sa dezghetam congelatorul. Intr-un an am avut la gradina din doi meri 4 lazi de banane pline cu mere. Ce sa fac cu merele, ca nici congelatorul nu il puteam umple cu mere rase. De aceea, aceasta metoda de a pastra merele mi s-a parut de-a dreptul revolutionara.

     INGREDIENTE: mere frumoase si sanatoase
                                borcane curate cu capac de 800 g

     Merele se spala si se curata de coaja. Se rad pe razatoarea mare. In timpul acestui proces merele vor oxida si se vor innegri. Nu trebuie sa va faceti probleme, dupa sterilizarea borcanelor merele isi revin la culoarea lor  initiala.




     Cu merele rase umplem borcanele. Va recomand sa presati bine merele in borcan. Sucul rezultat, daca va fi, il turnam in borcane peste mere. Inchidem borcanele ermetic fara sa adaugam nici un pic de zahar sau de apa.
     Borcanele le asezam intr-o oala cu apa si le sterilizam pana cand apa incepe sa clocoteasca. Dupa ce a clocotit le mai las pe foc inca 5 minute. Lasam borcanele cu mere sa se raceasca in apa in care au fiert pana a doua zi de dimineata cind le scoatem, le spalam daca este cazul si le indepozitam in camara pana cind le vom folosi. Pentru mine este cea mai buna si mai practica metoda de a conserva merele.



     Se vede din a doua fotografie, merele nu se innegresc; fotografiile sunt diferite datorita luminii din timpul fotografierii.


     Sper sa va fie de folos reteta mea si sa va ajute atunci cind doriti un desert cu mere. O placinta foarte gustoasa cu mere gasiti AICI.

     Numai bine,
     Nico





Nicoleta Grófová

17 comentarii :

  1. Ce ma bucur ca ti-am vazut postarea pe fb, o sa incerc si eu reteta :) Aveam impresia ca trebuie calite merele, acum ca vad cat de simplu e, o sa fac si eu cateva borcane. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este foarte simplu de conservat mere prin aceasta metoda Adina...calirea merelor de fapt are loc in timpul sterilizarii borcanelor. Cind desfaci borcanul trebuiesc purtin incalzite sa le completam cu zahar dupa gust, scortisoara, etc :)

      Ștergere
    2. Multumesc pt. reteta de mere la borcan fara conservant si fara zahar ! As avea cateva intrebari : Daca as pune merele cu tot cu coaja , ce s-ar intampla ?E posibil sa fermenteze ? Borcanele le putem tine in camara , la bloc ? De obicei cand fac o placinta cu mere nu decojesc merele le las cu tot cu coaja , tinand cont de faptul ca in coaja sunt toate vitaminele. Mentionez ca folosesc mere netratatate din gradina proprie a fiului meu . In eventualitatea unui raspuns , multumesc !

      Ștergere
    3. Buna Maria. Cu siguranta ca borcanele pot fi depozitate in camara de la bloc. Despre coaja merelor nu stiu ce sa zic, nu am incercat sa le conserv cu coaja, dar ma gandesc ca fiind mere de gradina care nu au coaja asa de groasa, netratate fiind, cred ca nu exista riscul sa fermenteze. Va doresc succes in toate, Nico

      Ștergere
  2. Tocmai cautam o metoda de a conserva merele pe iarna .Ma bucur ca am gasit-o, mai ales ca e si usor si fara conservanti.Numai bine .Gabi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca va pot fi de folos. Daca le pregatiti asa cum scrie in reteta nu aveti probleme. Eu inca mai am de anul trecut. Numai bine, Nico

      Ștergere
  3. Multumesc pt reteta,am avut un borcan de 2 ani, azi am folosit merele,au stat ffff bine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca v-am fost de ajutor....eu cred ca am si de 4 ani, stau perfect in pivnita si nu se vede ca ar fermenta. O seara frumoasa, Nico

      Ștergere
  4. Multumesc pentru reteta! Este prima data cind fac reteta dumneavoastra si sper sa-mi fie de folos.Pe parcurs am sa va tin la curent cu aprecierea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu va multumesc frumos pentru comentariu. Cu siguranta daca borcanele sunt sterilizate bine nu veti avea probleme cu aceasta metoda de conservare. Toate cele bune!

      Ștergere
  5. Buna, am facut si eu aseara 5 borcane cu mere dar dimineata, cand se racisera, niciunul nu era sigilat. Mentionez ca am folosit borcane si capace noi. Ce pot face in aceasta situatie?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua. Ma gandesc ca poate ati umplut prea mult borcanele, si la fierbere daca se mareste putin volumul, poate de aceea au rasuflat borcanele. Va recomand sa le puneti in alte borcane, sa inchideti si sa verificati cu atentie daca intr-adevar sunt inchise bine capacele si sa sterilizati din nou borcanele. Numai bine, Nico

      Ștergere
  6. Multumim pt reteta tocmai n.e faceam griji ca nu aveam congelator....iti doresc numai bine !!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Super! Cam ce cantitate de mere incape intr-un borcan. Eu la o placinta pun cam 1 1/2 kg si voiam sa imi fac o idee :). Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  8. Răspunsuri
    1. Nu stiu care este ideea si problema cu borcanele mele, dar daca va face placere este alegerea dvs. Nu ma mai uimeste nimic, cei sapte ani de acasa se pare ca nu ii aveti.

      Ștergere
    2. Cum puteti fi atat de lipsita de bun simt?Nu aveti nimic de spus legat de modul de conservare,faceti-va necesitatile in borcanul Dvs.si al familiei.

      Ștergere

Un produs Blogger.