CARNE SI MANCARURI CU CARNE

RULOURI CU CARNE TOCATA



     Pentru ca in aceasta luna o sarbatorim pe Sidy si blogul ei gustos, duminica am avut la pranz o reteta minunata de pe blogul celei pe care noi am numit-o "blogerita anului 2013", si anume reteta de Rulouri cu carne tocata si sos picant. Reteta este foarte gustoasa; mie si sotului meu ne-a placut foarte mult, chiar si copii au mancat cu pofta fiecare cate un rulou la pranz....si nu sunt chiar asa micute dupa cum se vede din fotografii. Va recomand sa incercati reteta lui Sidy si garantez pentru ea.
     Multumesc Sidy  pentru reteta deosebita.

     INGREDIENTE: Pentru rulouri:  400 g aluat foietaj cumparat sau facut in casa
                                                          150 g carne tocata de vita
                                                          150 g carne tocata de porc
                                                          5-6 ciuperci
                                                          marar verde
                                                          1 legatura ceapa verde
                                                          100 ml vin alb
                                                          1 lingura pasta de gogosari sau Ajvar
                                                          2 linguri ulei de masline
                                                          sare si piper negru dupa gust
                                                          1 ou pentru uns
                                                          seminte de susan pentru presarat

                                Pentru sos:  300 ml iaurt
                                                    1 lingura mustar
                                                    1 plic condimente sos pentru shaorma

     Prepararea rulourilor:  In reteta este indicata folosirea aluatului foietaj cumparat, insa eu avand un elan muncitoresc de zile mari am realizat si aluatul tot in casa, respectiv am folosit aluat facut dupa reteta mea de Merdenele cu branza de capra. Aici las la latitudinea dvs. sa hotarati daca cumparati aluatul sau il faceti in casa.




     Intr-o tigaie wok pregatim umplutura astfel: ciupercile le curatam si le taiem feliute (mie imi place sa vad feliuta de ciupercuta cum planeaza prin umplutura). Ceapa verde o curatam si o taiem rondele. In uleiul de masline incins calim ceapa pana devine translucida, apoi adaugam ciupercile.


     Cind incep sa isi lase zeama adaugam cele doua tipuri de carne. Punem pasta de ardei Ajvar, mararul taiat fin, saram si piperam dupa gust. La sfarsit adaugam vinul alb si lasam sa fiarba acoperit la foc mic. Amestecam din cind in cand pana scade lichidul total. In acest moment ar trebui sa incercam carnea sa vedem daca este fiarta. Mie mi s-a parut ca inca mai este tare, motiv pentru care am mai adaugat inca o tura de vin; fara probleme se poate adauga si apa sau supa de oase. La final carnea era moale si gustoasa motiv pentru care am intins aluatul si am inceput sa formez rulourile.
     Intindem aluatul sau il taiem de dimensiunea dorita pe cel cumparat. Punem gramajoare de carne in mijloc,


     si incepem sa il rulam, o data, de doua ori sau de cate ori ne permite aluatul. Rulourile obtinute le asezam in tava tapetata cu hartie de copt. Le ungem cu ou batut si le presaram cu seminte de susan.


     Coacem rulourile in cuptorul incins la 200°C pana se rumenesc frumos pe deasupra.


     Prepararea sosului:  Iaurtul il amestecam cu mustarul si condimentele pentru shaorma. Amestecam cat sa se omogenizeze sosul si dam la rece pana la servire.
     In fotografii sosul nu apare deoarece am facut fotografiile dupa ce mancasem, sosul a disparut si am fost lenesa sa mai pregatesc altul pentru fotografii.

     Servim rulourile alaturi de sosul de iaurt. O bunatate garantata.



     Sa aveti pofta,
     Nico





Nicoleta Grófová

2 comentarii :

  1. Vai cat de mult ma bucur Nico ca vi-au placut !!! Alaturi de sos, calde scoase din cuptor , sunt extraordinar de bune....
    Ieri mi-ai facut tu bucuria cea mare cu blogul si am zis ca are sa-mi mearga bine saptamana asta....si asa a fost ! Azi am dat un interviu la TV local si deseara ma vad !!!
    Te tzuc cu drag !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Felicitari Sidy! Pai tu esti o adevarata stea in ascensiune, super, ma bucur mult pentru interviu. Daca gasesti pe undeva inregistrarea sa mi-o trimiti si mie pe facebook. Toate cele bune, Nico

      Ștergere

Un produs Blogger.