ITALIA

TORT DE LAMAIE CU MASCARPONE (MASCARPONE AL LIMONE)



     Pentru ca este duminica, m-am gandit ca aceasta reteta va poate inspira si poate va ajuta sa gasiti prajitura de weekend  mult visata: fina, aromata, minunata. Noua ne-a placut foarte tare, mai putin copiilor din cauza esentei puternice de lamaie. Prajitura este destinata special adultilor.
     Reteta apartine bucatarului italian Emanuele Ridi si avand in vedere ca autorul ei este italian mi s-a parut oarecum nelalocul ei traducerea de cheesecake, cu toate ca aceasta prajitura seamana foarte tare cu celebrul cheesecake. Traducerea pe care bucatarul o face in limba ceha este de "tort de lamaie cu mascarpone", fapt pentru care m-am gandit ca este cazul sa o adopt.

     INGREDIENTE: Blat:  100 g biscuiti, fara crema
                                        125 g unt

                               Crema:  4 galbenusuri
                                            4 linguri zahar
                                            1 esenta de lamaie
                                            2 lamai
                                            500 g mascarpone


     Biscuitii ii rupem bucati si ii sfaramam cu un robot de bucatarie. Biscuitii macinati ii amestecam cu untul la temperatura camerei. Amestecam, si cind masa este omogena o asezam in forma de tort. Nivelam si bagam forma in cuptorul preincalzit la 200°C pentru 10-12 minute.


     In acest timp putem incepe sa pregatim crema, dar atentie sa nu uitam de blatul din cuptor.
     Galbenusurile le mixam cu zaharul pana se albesc. Adaugam sucul de la cele 2 lamai si esenta de lamaie. La final adaugam mascarpone si mixam cat crema sa fie omogena.


     Dupa ce blatul este gata si s-a racit, punem crema de lamaie cu mascorpone, nivelam si dam la rece pana a doua zi.


     Servim prajitura rece cu sirop de lamaie pregatit astfel. Intr-o cratita mica punem 100 ml apa, 2 linguri de zahar si adaugam coaja de la o lamaie rasa. Neavand dispozitiv special pentru coaja de lamaie am taiat-o fideluta cat de subtire am putut. Aducem la punctul de fierbere si cind zaharul este topit luam de pe foc. Inainte de servire decoram prajitura cu siropul de lamaie.



     Mie si sotului meu prajitura ne-a placut foarte tare; sotul fiind zi de zi la servici ....aproape ca am mancat singura mai mult de jumatate din ea.

     Pofta buna,
     Nico





Nicoleta Grófová

4 comentarii :

  1. Sunt sigura ca a avut un gust minunat de lamaie . Sti ca sunt la dieta....asa ca am sa transform oleaca reteta asta.
    Ai spus ca nu prea le-a placut copilasilor....poate ajungea zeama si coaja de lamaie si nu mai puneai si esenta. Doar zic !Poate aroma de lamaie a fost prea puternica...
    Te tzuc de nu te vezi, fata draga !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sidy, ai dreptate, aroma de lamaie a fost prea puternica, dar nu atat de puternica incat sa nu fie buna prajitura. Este normal sa nu le placa copiilor. Daca vrei sa incerci reteta si ti-e teama de aroma prea puternica, poti sa pui jumatate din esenta. Daca pui numai zeama si coaja de lamaie nu va fi simtita aroma de lamaie, sigur iti recomand jumatate din esenta de lamaie. Ma uit sa vad cati ml a avut sticluta, am zis ca fac asta si am uitat apoi. Te pup si eu cu drag, Nico

      Ștergere
  2. Galbenusurile se pun fara nici o preparare termica?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, galbenusurile nu le-am batut la bain marie, dar ma gandesc ca nu este nici o problema daca procedati astfel.

      Ștergere

Un produs Blogger.