PASCA

PASCA CU SMANTANA



     Pasca cu smantana  de astazi a fost rezultatul unei parti din aluatul de la cozonacii cu stafide.  Si pasca este preluata tot din cartea Sandei Marin si pot sa ma declar fan pasca cu smantana. A fost foarte buna, usoara si pufoasa, as fi mancat-o eu singura pe toata. Aceasta umplutura mi-a placut mult de tot si deja ma gandesc la o placinta cu smantana. Sunt convinsa ca ar merge de minune. Hm, vedem ce timp am, ca imi curg balele de-a dreptul.

     INGREDIENTE: 600 g aluat cozonac

                                Umplutura: 750 g smantana
                                                 2 linguri faina
                                                 5 galbenusuri
                                                 3 albusuri
                                                 150 g zahar
                                                 coaja rasa de lamaie
                                                 stafide
                                                 1/2 lingurita sare
                                                 1 pliculet zahar vanilat

     Pentru aceasta pasca cu smantana am folosit aluatul de cozonac de la RETETA de aici.
     Forma detasabila pentru tort o tapetam cu hartie de copt. Peretii formei i-am uns cu ulei sau unt daca doriti. Daca nu dispuneti de o forma de tort detasabila, puteti folosi orice vas de forma rotunda.




     Din aluatul de cozonac intindem o foaie de aprox.1/2 cm grosime si de marimea formei in care coacem pasca. Din alte doua bucati de aluat se intind pe planseta de lucru suluri. Cu un fir de ata am masurat de jur imprejur forma si astfel am aflat lungimea sulurilor pentru pasca. Aceste suluri de aluat se impletesc si se aseaza de jur imprejurul formei, lipite de marginea acesteia. Acoperim cu un prosop de bucatarie curat si lasam la dospit 30-50 minute.
     In acest timp pregatim umplutura. Galbenusurile le frecam cu zaharul si cu sarea. Se adauga faina, smantana, zaharul vanilat, coaja rasa de lamaie si albusurile batute spuma. Amestecam usor sa nu se lase albusurile,


     si turnam umplutura in tava, cu atentie sa nu treaca peste marginea de aluat. Daca va ramane umplutura va recomand sa o coaceti intr-o forma unsa cu unt si tapetata cu faina. O sa obtineti o budinca cu smantana extra buna.


     Presaram cu stafide.
     Coacem pasca in cuptorul incins la 180°C pana incepe sa se rumeneasca. Lasam la racit in forma.


     Dupa ce s-a racit, scoatem pasca din forma si o ungem cu miere. Taiem si servim.




     Va doresc spor la pregatirile de Pasti!
     Sa ne auzim cu bine,
     Nico





Anonim

2 comentarii :

Un produs Blogger.