ALTE DESERTURI

CHEC CU PERE



     Checul cu pere si cacao l-am vazut de multa vreme pe acest blog, mi-a facut pofta si de aceea int-un final am incercat si eu reteta. Fotografiile lasa de dorit, dar nu aveam timp si nici pofta de scos de prin sertare si dulapuri recuzita pentru fotografii. Asa au rezultat niste fotografii facute in graba, checul fiind foarte gustos m-am hotarat sa postez reteta si pe blog, poate inspira mai departe alti iubitori de dulciuri.

     INGREDIENTE: 5oua
                               10 linguri zahar
                               10 linguri faina
                               7 linguri lapte
                               7 linguri ulei
                               3 linguri cacao
                               2 linguri rom
                               1 pliculet praf de copt
                               4 pere coapte, dar nu moi

     Separam albusurile de galbenusuri.
     Albusurile le batem spuma cu un praf de sare, adaugam zaharul si batem pana compozitia devine lucioasa. Adaugam treptat galbenusurile, uleiul si laptele. Cind compozitia este omogena adaugam faina, cacaoa si praful de copt (de preferat treptat). Le incorporam amestecand cu o paleta, cu grija sa nu se lase.
     Tava de chec o ungem cu unt si o tapetam cu faina, sau mai simplu folosim hartie de copt. Am folosit prima varianta si cu toate acestea checul a iesit frumos din tava.




     Perele le-am curatat de coaja, cu toate ca in reteta era precizat sa le lasam cu coaja. Motivul invocat era ca nu se coace bine checul in jurul perelor din cauza zemei care la copt se scurge din ele. Nu am avut aceasta problema, checul s-a copt frumos si in jurul perelor, dar sigur depinde si de tipul perelor folosite, de cat de coapte sunt si asa mai departe.
     Turnam compozitia in tava de chec si apoi in mijloc, in linie de preferinta, adaugam perele. Baza perelor o indreptam cu un cutit ca sa se aseze bine in picioare si sa stea frumos in tava.


     Coaceti checul in cuptorul preincalzit la  180°C pentru aproximativ 40 minute sau pana trece testul cu scobitoarea.


     Cind se raceste il taiem felii si servim.


     Sa aveti pofta!
     Nico



Nicoleta Grófová

2 comentarii :

  1. Draga mea te astept la concurs pe blogul meu :)
    http://pasiunepentrubucatarie.blogspot.ro/2014/05/castiga-o-tableta-si-conserve-sanatoase.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andreea, draga mea, mersi de invitatie. Daca reusesc sa procur cateva borcane cu pricina o sa particip cu drag la concursul organizat de tine. Sa ne auzim cu bine, Nico

      Ștergere

Un produs Blogger.